صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۸۰۸۵
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز ضمن تشریح برنامه‌های این شورا گفت: دشمن در چند ماهه اخیر جامعه هدف خود را نوجوانان و جوانان قرار داده است که بر این اساس امسال بیشتر برنامه‌های دهه فجر در مدارس و مراکز حضور نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام علیرضا ابراهیمیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز امروز، نهم بهمن‌ماه در نشست خبری برنامه‌های دهه فجر این شورا که با حضور مدیرکل صداوسیمای البرز برگزار شد، اظهار کرد: همان‌طور که خداوند در قرآن کریم فرمود که چه بسا گروه اندکی بر گروه کثیری پیروز می‌شوند، مردم مؤمن ایران نیز با اتکا به ایمان و باورشان به خدای بزرگ موفق شدند بر گروه کثیر دشمنان پیروز شوند و انقلاب اسلامی با یاری خداوند و براساس قوانین الهی به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه جهان از پیروزی انقلاب اسلامی شگفت‌زده شد، افزود: هر چقدر مردم باور و ایمان قوی داشته باشند می‌توانند بر روی آرمان‌های خود ایستادگی کنند که مردم ایران با ایمان و باور خود پیروزی انقلاب را رقم زدند.

ابراهیمیان با اشاره به اهانت اخیر به ساحت مقدس قرآن کریم گفت: کسانی که قرآن را می‌سوزانند نمی‌خواهند مردم جهان با کلام خدا آشنا شوند و به‌دنبال از بین بردن روح آزادگی در جهان هستند، اما نمی‌توانند بر نور خدا غلبه کنند. امروز پرچم مقاومت اسلامی در دست مردم ایران است؛ قبل از انقلاب اسلامی مردم توانستند با تکیه بر ایمان به خدا راه جهان را تغییر دهند و امروز تلاش رسانه‌های معاند علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه فجر امسال براساس ترکیبی از مسائل روز و حوادث سه ماه اخیر برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: دشمن در چند ماهه اخیر جامعه هدف خود را نوجوانان و جوانان قرار داده است و ما نیز بیشتر برنامه‌های دهه فجر را در مدارس و مراکز با حضور نوجوانان و جوانان برگزار می‌کنیم. دشمن در این ایام با استفاده از عدم آگاهی نوجوانان و جوانان ما بذر ناامیدی را در دل‌ آن‌ها کاشت و ما به‌دنبال آن هستیم تا امید را در دل قشر جوان زنده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ایمان و وحدت کلمه رمز پیروزی مردم بود، توضیح داد: برنامه‌های امسال دهه فجر با رویکرد امیدآفرینی، معنویت، معرفی هویت و شاد خواهد بود و اگر جوانان ما با هویت خود و ارزش‌هایشان آشنا شوند می‌توانند حقایق را دریابند و لازمه آن ایجاد ارتباط با خداوند متعال است.

ابراهیمیان با اشاره به فعالیت 20 کمیته دهه فجر در سطح استان البرز گفت: برنامه‌های دهه فجر با همکاری مردم و مسئولان در قالب مسابقات ورزشی و فرهنگی و با عنوان «فجر قهرمان» برگزار می‌شود و افتتاحیه این برنامه‌ها در پاسخ به اهانت به ساحت قرآن کریم با یک محفل انس با قرآن آغاز می‌شود. همچنین محفل انس با قرآن همزمان با اولین روز دهه فجر در روستای هیو ساوجبلاغ بعد از نماز مغرب و عشا با حضور قاریان بین‌المللی و مدیران استانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: افتتاحیه پروژه‌های مهم استان، فعالیت گروه‌های جهادی در جهت محرومیت‌زدایی و ساخت منازل نیمه کاره، برپایی میز خدمت با حضور مدیران استان برای رفع مشکلات مردم، برگزاری موکب‎‌های شادی در سطح شهر، توزیع بسته‌های معیشتی میان خانواده‌های کم‌برخوردار، برگزاری جشن‌های خانوادگی برای خانواده‌های کارمندان و کارگران و جشن دستاوردهای انقلاب در شهرک دارویی برکت از جمله برنامه‌های دهه فجر در استان البرز است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز بیان کرد: برگزاری رژه موتوری در 12 بهمن، مسابقه انیمیشنی ویژه دانش‌آموزان و اهدای جایزه هر روز به 15 دانش‌آموز و حضور یک دانشجوی نخبه در مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن به‌عنوان سخنران، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، پاسخ به سؤالات دانش‌آموزان و دانشجویان توسط کارشناس با تجربه در مدارس و مراکز علمی نیز از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال است.

ابراهیمیان به تزئین فضای شهر به بنرهای مرتبط با دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و گفت: پیش از این روی بنرها جملات ساده‌ای چون «دهه فجر مبارک باد» نقش بسته بود، اما امسال تصمیم گرفتیم دستاوردهای ایران اسلامی را که رسانه‌های معاند نمی‌گذارند به گوش و چشم جوان ما بخورد در قالب بنر معرفی شود و زینت‌بخش شهر ما باشد.

انتهای پیام