صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۹۹۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با یادآوری اهداف انقلاب اسلامی گفت: راهی جز استقامت و مقاومت برای رسیدن به روشنی و اهداف انقلاب اسلامی نداریم و این تنها مسیری كه است پیش روی مومنین قرار دارد.

به گزارش ایکنا از فارس، مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 16 بهمن در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، گفت: نخستین چیزی كه دهه فجر به ذهن متبادر می‌كند، مقاومت، ایستادگی، پایمردی رشادت و ایثار است.

وی افزود: دهه فجر، یادآور رشادت‌ها و خون‌های مطهری است كه بر سنگفرش‌های ایران ریخته شد و ما امروز شاهد عطر و بوی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در این كشور و آب و خاك هستیم. راهی جز استقامت و مقاومت برای رسیدن به روشنی و اهداف انقلاب اسلامی نداریم و این تنها مسیری كه است پیش روی مومنین قرار دارد.

طاهری ضمن ابراز خرسندی از احداث پیست موتور سواری در بوستان مادر منطقه ٥ شهرداری این كلانشهر، ادامه داد: رنگ كار این عزیزان همانند جهاد فارغ از ادبیات و خلق و خوی آن‌هاست.

وی خواستار فراهم شدن فضایی مشابه این پیست در چهار نقطه شهر شیراز توسط شهردار این كلان‌شهر شد و گفت: موظفیم فضاهای مفرح برای آحاد جامعه فراهم كنیم. در جهان مدرن امروز باید به سمت فضاهای مفرح این چنینی برویم و خوشحالیم كه این اتفاق امروز در این دهه مبارك كلید می‌خورد و افتتاح می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین خواستار ارائه لوایحی به شورای این كلانشهر از سوی شهردار شد تا در نقاط مختلف شیراز شاهد تعریف، طراحی، اجرا و بهره‌برداری از چنین پروژه‌های مهم و شهروند پسند شویم.

طاهری با بیان اینكه هرچه در شهر هزینه می‌شود، همه دارایی مردم است، گفت: اینكه از ١٥ هزار میلیارد تومان بودجه امسال ١٢ هزار میلیارد تومان آن عمرانی است بدین معناست كه این نسبت از منابع مالی مردم را شهرداری به عنوان ثروت و سرمایه، سرمایه‌گذاری كرده و می‌كند.

وی یادآور شد: ساخت پیست، ورزشگاه، میادین، پل‌ها، زیرگذرها، روگذرها، پارك‌ها، تفرجگاه‌ها و ...همه سرمایه برای این شهر محسوب می‌شود و آنچه كه ما امروز از این پروژه نتیجه می‌گیریم سرمایه‌گذاری است كه آیندگان هم از آن بهره‌مند خواهند شد.

افسانه خواست خدایی، ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ٥ شهرداری نیز در این مراسم ضمن تبریك دهه پر فروغ فجر بیان كرد: منطقه ٥ شیراز یكی از مناطق رو به توسعه و قطب ورزشی شهر شیراز محسوب می‌شود.

وی، وجود سالن تیراندازی ساره جوانمردی، پیست موتووسواری  و ... را بستری مناسب و كم نظیر در جنوب كشور برای جذب جوانان و وزشكاران در این منطقه عنوان کرد و گفت: منطقه ٥ شیراز، یكی از مناطقی است كه در حوزه سرمایه‌گذاری از مناطق مطلوب به شمار می‌رود و البته نیازمند توجه ویژه است.

خواست خدایی همچنین با بیان اینكه منطقه ٥ كلانشهر شیراز، منطقه‌ای پر وسعت و بهترین مكان برای سرمایه‌گذاری است، گفت: شاهد حضور سرمایه‌گذاران موفق در حوزه تجاری در این منطقه هستیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز اضافه كرد: در ایام‌الله دهه بارك فجر به همت شهرداری شیراز ١١٢ پروژه به افتتاح می‌رسد با كلنگ زنی آن‌ها آغاز می‌شود كه تعدادی از آن مربوط به منطقه ٥ است.

وی، پروژه پیست موتورسواری كه مدت‌ها بود كه به دلیل عدم منابع كافی راكد مانده بود را از جمله پروژه‌هایی اعلام كرد كه امروز با حضور مسئولان شهری و استانی به بهره‌برداری رسید.

خواست خدایی با تاكید بر اینكه نیاز است بسته‌های سرمایه‌گذاری در اطراف این پیست مدنظر قرار گیرد، گفت: چندین پروژه ضروری امروز كلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود كه افتتاح لوله‌گذاری در شهرك دستغیب از جمله آن‌هاست.

ناظر شورای شهر شیراز در منطقه ٥ شهرداری در پایان اضافه کرد: با تلاش شهردار منطقه پنج، معاونت فنی و عمرانی و شهردار شیراز شاهد یك انقلاب عمرانی در منطقه ٥ شیراز هستیم.

علی اكبر سلطانی، رئیس كمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیك شورای اسلامی شهر شیراز نیز در آیین كلنگ‌زنی پروژه تقاطع غیرهمسطح رحمت - قائم بیان كرد: امروز شاهد یك كلنگ‌زنی متفاوت در شیراز با رویكرد حل مسائل مردم هستیم.

وی با بیان اینكه گره‌های ترافیكی در مسیرهای شریانی موجب اختلال در زندگی روزمره مردم می‌شود، افزود: بلوار رحمت یكی از مسیرهای شریانی شیراز و رویكرد كمیسیون متبوع و مجموعه شورا حل گره‌های ترافیكی با رویكرد تسهیل‌گری در چنین مسیرهایی است.

رئیس كمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیك شورای اسلامی شهر شیراز بیان كرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح رحمت - قائم با دو رویكرد مهم رفع گره‌های ترافیكی بولوار رحمت و دسترسی مناسب مردم از جنوب و شرق و غرب به حرم مطهر احداث می‌شود.

انتهای پیام