صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۲۸۸۱۱
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
معاون استانداری قم:

ابوالقاسم مقیمی از پیش‌بینی تمهیدات لازم برای میزبانی از مسافران نوروزی در استان قم خبر داد و گفت: تمامی مدارس، مساجد و سالن‌های ورزشی قم برای خدمت‌رسانی به مسافران آماده هستند.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، ابوالقاسم مقیمی، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم، در جلسه ستاد تسهیلات زائران استان قم که امروز، ۲۷ اسفندماه برگزار شد، اظهار کرد: امسال با نزدیک بودن زمان جشن نیمه‌ شعبان و آغاز فرآیند سفرهای نوروزی، خدمات و فعالیت‌های ستاد تسهیلات زائران نوروز از بهمن‌ماه آغاز شده است.

وی با اعلام آمادگی کمیته‌های ستاد تسهیلات زائران در میزبانی از مسافران نوروزی ادامه داد: راهنمایی مسافران پیش از ورود به استان از نکات مهمی است که با تلاش اداره‌کل روابط عمومی استانداری، سامانه «qomzaer.ir» در ورودی‌های استان، راهنمای جامعی برای مسافران نوروزی خواهد بود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم از راه‌اندازی المان‌های جدید شهری در ایام نوروز خبر داد و گفت: امسال فعالیت‌های چشمگیری از سوی مدیریت شهری برای پیراستگی شهری و نظم و انضباط در شهر صورت گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به راه‌اندازی المان‌های جدید شهری متناسب با نوروز، ایجاد المان‌های نوری و آمادگی خیابان‌های شهر قم برای زائران بارگاه کریمه اهل‌ بیت(ع) اشاره کرد.

وی ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد اسکان ارزان‌قیمت برای زائران بیان کرد: با توجه به تجربه خوب نیمه شعبان در حوزه اسکان، انسجام و آمادگی خوبی در کمیته اسکان استان با مدیریت اداره‌کل میراث فرهنگی و آموزش و پرورش آغاز شد که طی آن تمامی مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و سالن‌های ورزشی برای اسکان زائران در شهر قم آماده خدمت‌رسانی هستند.

مقیمی افزود: سه ستاد اسکان در حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و فرمانداری استان به‌عنوان محور فعالیت‌ها به خدمات‌رسانی خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه فعالیت مجموعه‌های نظارتی در ایام نوروز نیز ادامه‌دار است، گفت: مجموعه نظارتی خوبی شامل دانشگاه علوم پزشکی برای نظارت بر فعالیت‌های بهداشتی فروشگاه‌های بین‌راهی، تیم بازرسی اصناف، تعزیرات، اداره‌کل صمت و جهاد کشاورزی برای نظارت بر قیمت‌ها و تنظیم بازار و همچنین نظارت بر فروشندگان در ایام نوروز فعالیت خواهند کرد و با متخلفان و گران‌فروشان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم اضافه کرد: همچنین پشتیبانی و خدمات امدادی و پزشکی شامل هلال‌احمر، دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس و مرکز بهداشت به‌صورت کامل برنامه‌ریزی‌ شده و با مدیریت ستاد بحران استانداری قم، تقسیم‌ کار بسیار مطلوبی برای پذیرایی و استقبال از زائران شکل‌ گرفته است.

وی تصریح کرد: مجموعه اطلاع‌رسانی به زائران از طریق تابلوهای شهری، بنرهای راهنمای مسیر، ستادهای اطلاع‌رسانی مشترک شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی و همچنین سامانه برخط قم زائر(qomzaer.ir) شکل‌ گرفته است.

مقیمی از برگزاری جشن‌های ویژه مردمی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در بوستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: امسال، بوستان‌های قم پس از افطار میزبان خانواده‌ها خواهند بود که از جمله برنامه‌ها برپایی جشن‌های مردمی، آیین‌های مذهبی در بوستان‌هاست.

وی گفت: امیدوارم مردم با توجه به تلاقی بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان، تمهیدات لازم را برای حضور متناسب با آداب تشرف به شهر مقدس قم، و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان داشته باشند و رعایت حجاب و عفاف متناسب با شأن و جایگاه بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) را رعایت کنند.

آمادگی اسکان گروهی رایگان مسافرین نوروزی در قم

حمیدرضا جعفری، دبیر ستاد تسهیلات و خدمات سفر استان قم نیز در این جلسه، ضمن اعلام آمادگی کمیته اسکان این ستاد جهت اسکان گروهی رایگان مسافران نوروزی گفت: جهت رفاه حال زائران و مجاوران بارگاه کریمه اهل‌ بیت(ع)، ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و راهنمای زائر در سطح استان نصب‌ شده و آماده خدمات‌رسانی هستند.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌ شده از حضور جمعیت زیاد مسافران در شهر مقدس قم، سه مکان از جمله حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران و فرمانداری قم به‌عنوان راهنمای زائران و هماهنگی جهت اسکان مسافران در اماکن گردشگری، مدارس، حسینیه‌ها و مساجد فراهم‌ شده است.

دبیر ستاد تسهیلات و خدمات سفر استان قم با بیان اینکه مسافرانی که تمایل به اسکان گروهی و یا اسکان رایگان داشته باشند، کمیته اسکان آماده پذیرایی از زائران بارگاه کریمه اهل‌ بیت(ع) در حسینیه‌ها، مساجد و بقاع متبرک است، گفت: همچنین هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و خانه مسافرها آماده پذیرایی از مسافران با تمام ظرفیت خود هستند.

وی افزود: ستادهای نواحی آموزش و پرورش استان قم از روز پنج‌شنبه هفته گذشته اقدام‌های پذیرش را آغاز کرده و پذیرایی از فرهنگیان و مسافران را در مدارس انجام می‌دهند و آماده خدمت‌رسانی تا پایان تعطیلات نوروزی هستند.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری قم در پایان یادآور شد: علاوه بر سه ستاد حرم، جمکران و فرمانداری، ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و راهنمای زائر نیز توسط شهرداری قم در بلوار شهید سلیمانی، ورودی عوارضی‌های قم، میدان آستانه و مسجد مقدس جمکران نصب‌ شده است.

انتهای پیام