صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۲۹۴۹۸
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: 85 درصد سفرها از طریق خودرو شخصی و عمومی بوده که از این آمار 71 درصد مربوط به خودروهای شخصی و 14 درصد مربوط به حمل و نقل عمومی و در مجموع از مسیرهای جاده‌ای زائر به مشهد مشرف شده‌اند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی، امروز دوم فروردین ماه، در نشست خبری ستاد ارائه خدمات سفر در محل پایانه مسافربری مشهد در خصوص تمهیدات این اداره کل، اظهار کرد: براساس جمع‌بندی آمار توسط ستاد ارائه خدمات سفر استان در خصوص آنچه ابلاغ شده تمهیدات با توجه به پیش‌بینی صورت گرفته، محقق شده است.

وی ادامه داد: 85درصد سفرها از طریق خودرو شخصی و عمومی بوده که از این آمار 71درصد مربوط به خودروهای شخصی و 14 درصد مربوط به حمل و نقل عمومی و در مجموع از مسیرهای جاده‌ای زائر به مشهد مشرف شده‌اند. شهامت تصریح کرد: اوج ورودی زائران به استان 29 اسفندماه بوده و اوج خروجی استان 26 اسفند بوده است، لذا احتمال اینکه پیک خروجی امروز جایگزین 26 اسفند خواهد شد، وجود دارد و این تا ساعت 24 امشب مشخص می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر اساس تردد شمارها 70درصد پلاک خودرو از خراسان رضوی و 30درصد پلاک‌ها مربوط به پلاک‌های خارج استان بوده و از مجموع آمار پلاک‌های خارج استان، استان‌های تهران، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و اصفهان درصدر هستند.

شهامت تصریح کرد: از لحاظ ورودی با حمل‌ونقل عمومی به استان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، تهران، اصفهان و مازندران، 6 استانی هستند که بیشترین ورود را به مشهد داشته آمد.

وی افزود: آمارهای مجموعه اقدامات در حوزه خدمات‌رسانی به زائران نشان می‌دهد که حدود 37درصد پلاک‌ها بیش از یک روز در مشهد اقامت داشتند، همچنین بیشترین تردد در محور چناران-مشهد و مشهد-چناران در صدر بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: به لحاظ افزایش ترافیک جاده‌ای در ورودی‌های استان محور شمال رشد 53درصدی ترافیک ثبت شده است، محور غرب یعنی سبزوار 26درصد ثبت شده، محور جنوب حدود 3درصد و محور شرق 1درصد بوده و مجموع ورود رشد 23درصدی داشته است.

شهامت با اشاره به اینکه باران بیش از 60درصد پهنه استان را فرا گرفته است، اضافه کرد: در بحث بازگشت زائران با توجه به بارندگی باید به لغزندگی جاده تأکید شود و زائران کاهش 10 کیلومتر سرعت بر ساعت که مصوب کمیسیون استان است را مورد نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای مربوط به هم استانی‌های ما بوده بیان کرد: بیشترین ساعت ثبت تخلفات دقیقا ساعاتی است که بر تصادفات منطبق است که این ثبت بیشتر در ساعت 11 تا 13 و 16 تا 19 است، لذا رعایت سرعت مجاز و 10 کیلومتر کاهش سرعت مورد تأکید ماست.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی شده بیشترین تقاضا در خصوص آمار بازگشت زائران استان‌های شمالی عمدتاً مازندران، اصفهان، یزد، تهران، کرمان و فارس باشد، لذا 50 دستگاه ناوگان شهرداری را برای داخل استان در شرایط ویژه استفاده و از ناوگان جاده‌ای برای خارج استان استفاده کنیم.

شهامت گفت: تلاش ما این است به خاطر امنیت و رفاه حال زائران با پیش فروش اینترنتی طوری مدیریت کنیم که با ناوگان موجود بتوانیم پاسخگوی انتظارات باشیم از طرفی از فردا روند ورود و خروج حمل و نقل عمومی با ماه مبارک رمضان را انتظار داریم.

وی بیان کرد: همچنین برای تسهیل در امور حمل و نقل زائران تمهیدات ویژه برای خط تهران که از خطوط پر تقاضا است صورت گرفته است.

انتهای پیام