صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۴۴۹۸۱
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های آیینی، فرهنگی و هنری برای بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) در کرمان پیش‌بینی شده است، گفت: برگزاری مراسم سالگرد، برپایی محافل انس با قرآن و... از جمله این برنامه‌ها است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حسین انجم‌شعاع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان امروز، ۱۰ خردادماه در نشست خبری به تشریح برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: قیام ۱۵ خرداد، اسراری در خود نهفته دارد که هیچکس مانند امام راحل از این رموز اطلاع ندارد.
 
وی با بیان اینکه مبارزه مردم ایران با ظلم و بی‌عدالتی سابقه طولانی دارد و خرداد ۱۳۴۳ اوج آن و واقعه‌ای بی‌نظیر بود، اظهار کرد: در مبارزات قبلی تنها مبارزه با ظلم بود و بحث امامت و ولایت وجود نداشت اما در قیام ۱۵ خرداد مردم به ولایت و امامت متصل می‌شوند.
 
انجم‌شعاع تصریح کرد: امام راحل از نظر علمی، عرفانی، فقه و اندیشه اسلامی شخصیتی کم‌نظیر و متعبد و مقید به رعایت موازین شرعی بود و در عین حال به مسئله تعقل کاملاً توجه داشت. بعد از حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری به‌عنوان برجسته‌ترین شاگرد ایشان با همان صلابت، اقتدار و توانمندی مسئولیت خطیر رهبری انقلاب را به عهده گرفته و در طول ۳۴ سال تهدیداتی که علیه انقلاب بود سرکوب کرد. 
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در ادامه به برنامه‌های سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) پرداخت و با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های آیینی، فرهنگی و هنری پیش‌بینی شده است، گفت: مراسم محوری ۱۳ خردادماه ساعت ۲۰ در مسجد امام(ره) برگزار می‌شود.
 
وی افزود: برپایی محفل انس با قرآن در قرارگاه جنوب‌شرق ارتش، برگزاری مراسم ویژه ارتحال در روز ۱۳ خرداد ساعت 7 صبح در پردیس دانشگاه علوم پزشکی، برگزاری مراسم ارتحال در گلزار شهدا و ادارت و نهادهای استان، برگزاری یادواره شهدای غیرت در روز ۱۴ خردادماه ساعت ۱۹:۳۰ در حرم مطهر شهدای گمنام، اجتماع بزرگ دانشگاهیان ۱۰ خردادماه گلزار شهدای کرمان، دهمین سوگواره ملی تعزیه در ده‌زیار و... از جمله برنامه‌های بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل و قیام ۱۵ خرداد در کرمان است.
 
انجم‌شعاع با بیان اینکه دو برنامه‌ جشن به‌مناسبت زعامت مقام معظم رهبری شانزدهم خردادماه در کرمان برگزار می‌شود، گفت: برگزاری مسابقه وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره)، اعزام ۳ هزار زائر از استان کرمان به مرقد امام(ره) و برگزاری مراسم در همه مساجد و هیئت‌ها از برنامه‌های ایام ارتحال در کرمان است. همچنین طراحی و ساخت المان حضرت امام در حال انجام است که روز عید غدیر رونمایی می‌شود.
انتهای پیام