صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۴۶۴۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
حجت‌الاسلام ذوعلم:

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه نظام آموزشی و تربیتی حوزه علمیه و آموزش و پرورش علی‌رغم تمام اقدامات انجام شده با نظام تربیتی در تراز انقلاب اسلامی هنوز فاصله دارند، گفت: انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی از خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی شده که ارتقای هر کدام از آنها نیازمند نگاه‌های ویژه به خود است.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در گردهمایی سیاسی با موضوع «جهاد تبیین، نقش و جایگاه رهبری و ولایت فقیه در جامعه» که شامگاه، 17 خردادماه با حضور هادیان سیاسی سپاه و بسیج در دانشکده شهید محلاتی قم برگزار شد، گفت: در آستانه چهل‌و‌پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی، دشمنان پی برده‌اند که مهمترین تکیه‌گاه مردم ولی فقیهی است که صادق‌ترین و مجاهدترین فرد به اسلام و پشتیبان جبهه مقاومت اسلامی است.

وی ادامه داد: ولی فقیه چالش اصلی نظام سلطه است‌ و آنها می‌دانند اگر نتوانند با ولایت فقیه مقابله کنند تمام نقشه و برنامه‌های کلان آنها در مدیریت جهانی و گفتمان فکری و عملی ناکارآمد است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به توطئه‌های مستمر دشمنان در براندازی نظام اسلامی، یادآور شد: بعد از مشخص شدن شکست دشمنان در فتنه اخیر، افق‌های جدیدی پیش‌روی ایران گشوده شده و رویه برخی از حکام و کشورهای منطقه در تقویت ارتباط با جمهوری اسلامی در حال تغییر و چرخش است.

وی با بیان اینکه در فتنه اخیر برخی افراد فریب‌خورده، یا تحت تأثیر القائات رسانه‌ای مقابل قرار گرفتند، گفت: ما تابع سخن حق و مستند بوده و قائل به نقد هستیم و از تمامی افرادی که به نحوی انتقاداتی در فضای رسانه‌ای مطرح می‌کنند، دعوت به گفت‌وگو و بحث می‌کنیم.

ذوعلم با بیان اینکه متن جامعه ایرانی سرشار از ایمان دینی و عشق انسانی است، بیان کرد: بسیاری از نخبگان، افراد مشهور و مطرح در فضای رسانه‌ای در فتنه اخیر، فریب القائات و فضاسازی‌های رسانه‌ای قرار گرفته و همچنان روال سابق را دنبال می‌کنند.

وی اضافه کرد: ولایت فقیه همان عنصر مهم و حیاتی پیشرو، عقلانی، معنوی و نجات‌بخشی است که توانسته طی چهل و چهار سال گذشته کشور را از خطر تجزیه و از بین رفتن انسجام ملی، حفظ کند.

ذوعلم تصریح کرد: مقام معظم رهبری علاوه‌ بر اینکه یک عالم قرآنی و فقیه بزرگ دینی است، یک عالم و اندیشمند نواندیش و روشنفکر است که وضعیت و آینده کشور و جهان اسلام برای وی مهم است و در این مباحث دارای سخن و حرف است.

مسئول اندیشگاه بیانیه گام‌ دوم مؤسسه تنظیم و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: روشنگری، نوآوری، اخلاق و تواضع، بخشی از برجستگی‌های خاص مقام معظم رهبری است، بیانیه گام دوم انقلاب به‌تنهایی حاکی از عمق اندیشه و دلسوزی ایشان برای آینده ایران اسلامی است.

ذوعلم با بیان اینکه هنوز مدل و ایده حکمرانی دینی امام راحل در همه عرصه‌های مدیریتی نهادینه نشده است، افزود: در این بین نهادهای انقلابی مانند سپاه، بسیج سازندگی، نهضت سوادآموزی، صنعت موشکی و هسته‌ای که نشانه‌هایی از حکمرانی ولایی در آنها رسوخ داشته، به‌شدت موفق‌تر و الهام بخش‌تر از نهادهای بوروکراتیک به ارث مانده از گذشته است.

وی با بیان اینکه اگر حکمرانی ولایی در لایه‌های مدیریتی کشور نفوذ کند مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی حل می‌شود، تصریح کرد: رسیدن به اهداف مادی و معنوی تعریف شده در اهداف جمهوری اسلامی جز با پیروی از مقام معظم رهبری به‌عنوان ولی‌فقیه جامعه میسر نیست.

ذوعلم با بیان اینکه تجربه تاریخی اثبات کرده اگر اسلامیت تضعیف شود، جمهوریت به‌تدریج به سمت استبداد پیش می‌رود، اظهار کرد: ولی‌فقیه بزرگترین حامی اسلامیت و جمهوریت نظام است و همیشه حامی این دو ویژگی مهم است.

وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی و تربیتی حوزه علمیه و آموزش و پرورش علی‌رغم تمام اقدامات انجام شده با نظام تربیتی در تراز انقلاب اسلامی هنوز فاصله دارند، گفت: انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی از خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی شده که ارتقای هرکدام از آنها نیازمند نگاه‌های ویژه و مختص به خود است.

انتهای پیام