صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۳۱۶۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
حجت‌الاسلام ولی‌زاده:

گروه اجتماعی: مدرس آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان‌ غربی گفت: زندگانی سراسر درس حضرت سیدالشهدا(ع) بحث خدامحوری از الگوهای عملی زندگانی هر انسانی است که باید این جنبه حیات حضرت(ع) در جامعه احیا شود.


حجت‌الاسلام مهدی ولی‌زاده، مدرس آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان‌ غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌غربی، گفت: اگر به زندگی ائمه اطهار(ع) توجه کنیم، خدامحوری در سبک زندگی آنان همواره وجود داشت چون هر کجا خدامحوری باشد در آنجا محبت، صمیمیت و مدارا حاکم است.



وی اضافه کرد: پس زندگانی سراسر درس امام حسین(ع) بحث خدامحوری از الگوهای عملی زندگانی برای هر انسان به‌ویژه شیعیان است که می‌تواند آن را در خود احیاء کنند.



وی ابراز کرد: اگر مسلمانان به‌ویژه شیعیان بخواهند الگوپذیری خود را مبتنی بر بصیرت و معرفت حسینی قرار دهند باید به مرام و اهداف امام حسین(ع) در روز عاشورا توجه داشته باشند.



مرام حضرت سیدالشهدا(ع) زیر بار ذلت نرفتن بود



حجت‌الاسلام ولی‌زاده ادامه داد: یکی از مرام و هدف حضرت سیدالشهدا(ع) که به‌عنوان الگوی بصیرت و معرفت می‌تواند باشد، زیر بار ذلت نرفتن بود یعنی صرف اینکه برخی ادعا دارند اگر می خواهی رسوا نشوی خود را هم‌رنگ جماعت کن امام حسین(ع) روی این مسئله خط کشید و فرمود، اگر می‌خواهی رسوا نشوی باید به‌دنبال کسب حقیقت بروی.



وی عنوان کرد: حقیقت به معنای بصیرت و معرفت است؛ بنابراین شیعه باید به دنبال حقیقت باشد و از سوی دیگر بهترین الگوی عملی برای بصیرت و معرفت در زندگانی امام حسین(ع) این است که متوجه باشیم خداوند متعال انسان را آزاد خلق کرده است.



سرپرست اداره فرهنگی و توسعه ارزش‌های اسلامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی اظهار کرد: البته آزادی نه به عنوان اینکه برخی‌ها از آن سوء استفاده کنند بلکه به معنای اینکه انسان به مانند حیوان نیست چون خداوند متعال به بشریت عقل، شعور، تفکر و اندیشه اعطا فرموده است؛ بنابراین چنین شخصی باید دوراندیش باشد.