صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۳۴۶۹۰۵
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
اسماعیلی تصریح کرد:

گروه اجتماعی: معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی توسعه و اصلاح ساختاری فرآیند‌ها را یک هدف کلان برشمرد و گفت: این امر با راه‌اندازی شبکه‌های تخصصی علم و فناوری در حوزه‌های مختلف با تاکید بر دانش‌ها و فناوری‌های نوین محقق می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، حمید امین اسماعیلی، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی امروز 4 دی ماه در گردهمایی رؤسای جهاد دانشگاهی به بیان برنامه‌های آتی این معاونت در سال‌های 93 تا 95 پرداخت و رئوس و جهت گیری‌های کلی این برنامه را تشریح کرد.



وی توسعه منابع انسانی را یک هدف کلی دانست که از طریق متناسب‌سازی ساختارها، تسهیل قوانین و مقررات و تشدید مشوق‌ها امکان‌پذیر می‌شود.



راه‌اندازی شبکه‌های تخصصی علم و فناوری



اسماعیلی توسعه و اصلاح ساختاری فرآیند‌ها را یک هدف کلان دیگر برشمرد و معتقد بود که این امر نیز با راه‌اندازی شبکه‌های تخصصی علم و فناوری در حوزه‌های مختلف با تاکید بر دانش‌ها و فناوری‌های نوین محقق می‌شود.



وی ادامه داد: با تقویت جایگاه جهاد دانشگاهی در نهادهای سیاست‌ساز، سیاست‌گذاری، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری پژوهش و فناوری و افزایش سهم طرح‌های بزرگ و ملی نیز می‌توان به این هدف دست یافت.



ضرورت توسعه همکاری‌های جمعی و منطقه‌ای



وی بر ضرورت توسعه همکاری‌های جمعی و منطقه‌ای نیز تاکید و تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های استانی و منطقه‌ای متناسب با مزیت‌های منطقه، حمایت ویژه و زمان‌مند از واحدهای ضعیف و کوچک در حال توسعه می‌تواند در این راستا ثمربخش باشد.



اسماعیلی جهت گیری دیگر این معاونت در دوره جدید توسعه همکاریها‌ی بین‌المللی و سیاست‌های تبلیغی برشمرد.



در ادامه این مراسم قرنفلی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی نیز به بیان فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی معاونت آموزشی پرداخت و اظهار کرد: نیازهای متنوع آموزشی دستگاه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و بخش خصوصی و توجه و تاکید مسئولان نظام به حل مسئله اشتغال یک فرصت پیش روی ما محسوب می‌شود.



وی رقابت فشرده در همه سطوح آموزش، وجود تورم بالا، کاهش درآمد خانواده، مشکلات اقتصادی مردم و سرمایه گذاری قابل توجه موسسات آموزشی خصوصی را نیز یک تهدید دانست.



معاون آموزشی جهاد دانشگاهی ارتقای جایگاه موسسات آموزش عالی جهاد دانشگاهی در کشور، توسعه دوره‌های آموزشی کوتاه مدت تخصصی و پیشرفته، ارتقای جایگاه دوره‌های آموزشی علمی ـ کاربردی در کشور را از جمله اهداف حوزه آموزش جهاد دانشگاهی مبتنی بر سند چشم انداز این نهاد دانست.



وی از دیگر اهداف این حوزه را توسعه آموزشهای پژوهش محور به ویژه تحصیلات تکمیلی، ارتقای اثر بخشی آموزش‌های جهاد دانشگاهی در همه سطوح با تاکید بر محوریت اشتغال و توسعه کسب و کار را از دیگر اهداف این حوزه برشمرد.



قرنفلی توسعه آموزش‌های تخصصی و پیشرفته با ساماندهی آموزش‌های آزاد و یا ایجاد سازمان آموزش‌های عالی و پیشرفته و افزایش سهم آموزشهای تخصصی و پیشرفته نسبت به آموزش‌های عمومی را از مهمترین اهداف این معاونت طی سه سال آینده برشمرد.



توسعه منابع انسانی جهاد دانشگاهی



وی همچنین توسعه منابع انسانی جهاد دانشگاهی را هدف والای معاونت آموزشی طی سه سال آینده دانست و گفت: ایجاد دانشکده علوم پایه و فن آوریهای علوم پزشکی و مرکز آموزش بین الملل و همچنین ایجاد مرکز همکاریهای بین الملل جهاد دانشگاهی از جمله برنامه‌های بلند مدت این معاونت محسوب می‌شود.



ضرورت تقویت تعاملات بین‌المللی فرهنگی با دانشجویان مسلمان



 ضرورت تناسب برنامه‌های جهاد دانشگاهی با دهه چهارم انقلاب اسلامی