به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، محمدحسین صفارهرندی، معاون فرهنگی، اجتماعی و راهبردی کل سپاه، امروز، سوم بهمن در جمع 400 نفر از مدیران قرآنی کشور حضور پیدا کرد و درباره جریانهای مخالف جمهوری اسلامی به سخنرانی پرداخت.
وی در ابتدای این نشست اظهار کرد: عنوان جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر فقط از باب تعارف است؛ هر چند آن کشورها قدمهایی را در مسیر اسلام برداشتند، اما بین اقدامات آنها و جمهوری اسلامی ایران برای اجرای اسلام، تفاوت بسیار زیادی وجود دارد. در ایران قرار است هیچ حکمی رانده نشود، مگر اینکه منطبق با حکم الله باشد.
صفارهرندی ادامه داد: عدهای گفتند که امکان ندارد ما بتوانیم حکم خداوند را کامل اجرا کنیم. البته در جمهوری اسلامی نیز کسی مدعی نشده است که تمام و کمال و دقیق، حکم اسلامی تصویب و اجرا میشود، اما قطعاً تا جایی که امکان داشته باشد در این راستا حرکت میکنیم.
وی بیان کرد: عدهای از مخالفان میگویند که دوره جمهوری اسلامی ایران که در سال 57 شکل گرفت و قانون اساسی آن در سال 58 تصویب شد، گذشته است و باید نظامی را منطبق با اقتضائات فعلی شکل داد. آنها عقیده دارند که روزی فکر میکردیم تأسیس نظام اسلامی کاری آسان است، اما بعدها متوجه شدیم که الگوی دقیق برای تشکیل حکومت وجود ندارد و جهان معاند، اجازه این مهم را به ما نمیدهد.
صفارهرندی تصریح کرد: عدهای واقعاً برای انقلاب زحمت کشیدند و دلسوز نظام بوده و از عناصر بیگانه نیستند، اما از ابتدا نظراتی متفاوت با حضرت امام خمینی(ره) داشتند. آنها احترام امام را به خاطر حق استادی ایشان بر خود و یا به خاطر هیبت ایشان نگه میداشتند. امام خمینی(ره) اهل مشورت بودند، ولی با این وجود وقتی تصمیم میگرفتند، قاطعانه تصمیم خود را اجرا میکردند.
وی گفت: گروهی دیگر برای مخالفت با نظام اسلامی، تفسیر ناحقی از ولایت مطلقه فقیه ارائه کردند که برای گریز از قانون، دست به این تفسیر زدند. گروه دیگر هم که دیدند جمهوری اسلامی منافع آنها را به خطر میاندازد نیز با این نظام مخالفت کردند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و راهبردی کل سپاه یادآور شد: دنیاطلبی باعث شد که گروهی از ارزشهای انقلاب اسلامی عدول کرده و به تدریج با آرمانهای انقلاب مخالفت کنند. در تاریخ آمده است که زبیر همانند سلمان فارسی از اهل بیت(ع) نامیده شد، ولی به خاطر عبدالله، فرزندش، از حق برگشت. همین عامل، یعنی فساد و قدرتطلبی خانواده و اطرافیان باعث زاویه گرفتن عدهای دیگر از آرمانهای انقلاب شد.
وی عنوان کرد: جدایی دین از سیاست موضوعی است که گروهی برای حفظ دین و گروهی هم به خاطر حفظ حکومت، به آن دامن زدند. افرادی از ما ندانسته از این موضوع حمایت میکنند. دین حداقلی، از آنجا که دردسر کمتری دارد، دارای طرفدار بیشتری است.
صفارهرندی اظهار کرد: دین حداقلی باعث شقاوت عدهای در عاشورا شد. آنها با اینکه میدانستند امام حسین(ع) بر حق است، ولی ایشان را تنها گذاشتند و نتیجه به نفع ظالمان شد. روزی میرسد که قائلان به همین نظر میبینند که دشمنان حتی با دین حداقلی نیز اجازه دینداری به مسلمانان نمیدهند و هر لحظه منتظر نابودی کامل دین هستند.