صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۳۶۸۱۸۲
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
موسوی‌تبار مطرح کرد:

گروه اقتصاد: مدیر شبکه رادیو اقتصاد با بیان این‌که برنامه‌های کم‌مخاطب از جدول پخش رادیو حذف می‌شود، گفت: برنامه‌های اقتصاد اسلامی رادیو اقتصاد از سطح مخاطب خوبی برخوردار است و تفاوت مخاطب بین پنجاه تا صد مخاطب است.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، نشست خبری عباس موسوی‌تبار، مدیر شبکه رادیو اقتصاد، امروز چهارشنبه 9 بهمن‌ماه با هدف تشریح عملکرد رادیو اقتصاد در سال اخیر و برنامه‌های آتی من جمله دهه مبارک فجر در ساختمان شهدای رادیوی سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.



براساس این گزارش، وی در ابتدا ضمن تشریح تاریخچه‌ای از فعالیت‌های رادیو قرآن، گفت: حدود شش سال از عمر این شبکه رادیویی می‌گذرد و این شبکه در حال حاضر در پنج گروه اصلی و سی بخش کارشناسی به صورت 24 ساعته مجموعه‌ای از برنامه‌های اقتصادی و مدیریتی را تهیه، تولید و پخش می‌‌کند.



موسوی تبار در رابطه با فعالیت‌های رادیو اقتصاد در راستای ترویج ارزش‌های اقتصادی نظام جمهوری اسلامی، گفت: طی نه ماه گذشته 56286 دقیقه برنامه با موضوع سال حماسه اقتصادی، 20040 دقیقه با موضوع اقتصاد مقاومتی و 585 دقیقه برنامه با موضوع هدفمندی یارانه‌ها تهیه و پخش شد.



وی در خصوص برنامه‌های پر مخاطب رادیو اقتصاد گفت: برنامه‌های نظیر باشگاه مشاوران اقتصادی، ایستگاه مدیریت و برنامه تجربه اقتصادی از جمله برنامه‌های پرمخاطب رادیو اقتصاد هستند، همچنین ده برنامه شاخص رادیو اقتصاد می‌توان به اقتصاد امروز صدای صادرات، صنعت گردشگری، باشگاه مشاوران اقتصادی، اقتصاد انرژی، عمران و پیشرفت، مهارت‌های اقتصادی، اقتصاد سرآمد و استاندارد و دیگر برنامه‌های این شبکه رادیویی اشاره کرد.



موسوی‌تبار افزود: در رابطه با برنامه‌های آتی شبکه‌ای رادیو اقتصاد در ماه‌های آینده در اسفند‌ماه، تقدیر از صاحبنظران و اندیشمندان اقتصادی را داریم و برای دهه فجر نیز برنامه‌های با موضوعات مشخص و مربوط به این دهه را در دستور کار قرار دادیم که طی روزهای آینده به شکل مدون از طریق پایگاه اطلاع رسانی رادیو اقتصاد منتشر خواهد شد.



وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا در رابطه با جایگاه برنامه‌های اقتصاد اسلامی در رادیو اقتصاد و مشکلاتی نظیر زمان پخش کم، مخاطب و برنامه‌های کم‌محتوا در این زمینه، گفت: در رابطه با برنامه‌های اقتصاد اسلامی و بحث میزان مخاطب آن باید گفت: این‌که ما این برنامه‌ها را در لیست‌های برنامه‌های پرمخاطب جای ندادیم، به این معنا نیست که این برنامه‌ها مخاطب جدی و همیشگی ندارند. منظور از این تقسیم‌بندی این است که به طور مثال یک برنامه صد و یک برنامه پنجاه مخاطب دارد و به این معنا نیست که برنامه‌ها بی‌مخاطب باشند. سیاست‌گذاری مدیران سازمان نیز بر این مبناست که برنامه‌های کم‌مخاطب یا بی‌مخاطب از جدول پخش حذف شود. اما موضوع اینجا است که برنامه‌های اقتصاد اسلامی رادیو اقتصاد از سطح مخاطب خوبی برخوردار است و تفاوت مخاطب بین پنجاه تا صد مخاطب است.



موسوی‌تبار در رابطه با محتوای برنامه‌های اقتصاد اسلامی گفت: عموم برنامه‌های اقتصاد اسلامی رادیو اقتصاد ماهیت محتوایی دارد و برنامه‌ای مثل در آئینه وحی، که به تشریح دیدگاه‌های اقتصادی آیت‌الله جوادی آملی می‌پردازد، در زمره این برنامه‌ها است. همچنین در رابطه با اینکه چرا زمان برنامه‌های اقتصاد اسلامی، عموما بعد از ظهر و شب‌هنگام است، باید گفت که نمی‌توان از اساتید و صاحب‌نظران و پژوهشگران انتظار داشت که زمان فعالیت‌های علمی خود را به برنامه‌های رادیو اقتصاد اختصاص دهند. از این رو این برنامه‌ها باید در زمان‌هایی پخش بشود که صاحبنظران این حوزه نیز امکان استفاده از مطالب آن را داشته باشند.



موسوی تبار تاکید کرد: در حال حاضر با جدیت تمام نسبت به مسائل اقتصاد اسلامی مبادرت می‌کنیم. نمونه آن نیز سه عنوان برنامه اقتصاد اسلامی هفتگی نظیر «فقه اقتصاد»، «اقتصاد در نهج البلاغه» و «روزی پاک» است. همچنین در رابطه بانکداری اسلامی نیز برنامه‌های از سوی شبکه‌‌ای رادیوی اقتصاد پخش شد که در آن به بحث تسهیلات بانک‌ها و پاسخ‌های مدیران عامل این بانک‌ها به رادیو اقتصاد اختصاص داشت و نکته جالب اینکه این شبکه رادیویی نسبت به ترویج فعالیت‌های بانک‌هایی که در زمینه بانکداری اسلامی مثبت عمل کرده‌اند، اقدام کرد.