صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۳۹۶۹۹۹
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
کتاب «من و پسرهایم»؛

گروه ادب: کتاب «من و پسرهایم» دل‌نوشته‌های «زهرا اکبری» مادر شهید «حسن ترزبان» و جانباز «داود ترزبان» توسط «کنگره بزرگداشت 10 هزار شهید استان مازندران» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب «من و پسرهایم» دل نوشته‌های «زهرا اکبری» مادر شهید «حسن ترزبان» و جانباز «داود ترزبان» است که به قلم «زهرا اکبری» توسط «کنگره بزرگداشت 10 هزار شهید استان مازندران» و با مشارکت «انتشارات شاهد» منتشر شده است.
این کتاب با نثری زیبا و ادبی به بیان خاطرات فرزندانش از جبهه می پردازد. «من و پسرهایم» در هفت فصل تالیف شده است؛ فصل اول «شهید ترزبان از زبان مادرش»، فصل دوم «پابرهنه اومدم»، فصل سوم «آخرین دیدار»، فصل چهارم «خواب‌های من»، فصل پنجم، «گفته‌های شهید»، فصل ششم «رویای مادر شهید» و فصل هفتم« حرف آخر» است.
در بخشی از این کتاب آمده است: «ای خاک! ای خاک پذیرنده! پیکری به مهمانی تو آمده که عزیزی بود در قلمرو قلب‌های‌‌مان. به خوبی، او را پذیرا باش که ایمان و مهربانی را یک جا با خود به همراه آورده است. کمتر کسی این چنین سبکبال پر کشیده است، چونان پرستویی که به سرزمین موعود سفر کرده است. چقدر متین و زیبا پر کشیدی! ای نازنین که قلب‌های‌مان همیشه با نام تو شعله‌ور و افکارمان با یاد تو روشن است. خدایا! این چه رازی است که او را به بارگاه خود فراخوانده‌ای؟»
کنگره بزرگداشت 10 هزار شهید استان مازندران با مشارکت انتشارات شاهد این اثر 120 صفحه‌ای را در هفت فصل و به همراه اسناد و تصاویر با شمارگان 3000 نسخه منتشر کرده است.