صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۳۹۷۸۲۲
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
غیاثی‌کرمانی:

گروه اجتماعی: یک پژوهشگر دینی با اشاره به اینکه والدین یا مستقیم با آموزه‌های غلط بچه‌ها را منحرف می‌کنند یا غیر مستقیم آنها را به محل‌هایی می‌فرستند که در آن مکان بچه‌ها منحرف می‌شوند، گفت: در روایات آمده است که پدر و مادر تقسیم کننده بهشت و جهنم فرزندشان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد رضا غیاثی کرمانی نویسنده و پژوهشگر دینی کشورمان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تحلیل تأثیر مهدهای کودک در تربیت فرزندان پرداخت و اظهار کرد: بچه باید در دامان پدر و مادر بزرگ شود و حتی شیری که از سینه مادر می‌خورد تأثیر عاطفی و محبتی دارد که از نظر طبی و روانشناسی این تأثیر ثابت شده و هیچ غذای دیگری تأثیر شیر مادر را ندارد.
وی با تأکید بر اینکه هیچ محبتی هر قدر هم که زیاد باشد نمی‌تواند جای محبت پدر و مادر را بگیرد، عنوان کرد: شایسته است که پدر و مادرها با فرزندان خود در ارتباط عمیق باشند و اگر هم ضرورت اقتضا کرد که آنها را به مهدهای کودک بسپارند دقت کنند که در چه محل‌هایی نگهداری می‌شوند.

این پژوهشگر کشورمان با انتقاد از عملکرد برخی از مهدهای کودک که مباحث و عملکردهای غیر دینی را به کودکان ارائه و آموزش می‌دهند، گفت: در برخی از مهد کودک‌ها چنانچه باید و شاید تربیت صحیح اسلامی صورت نمی‌گیرد بنابراین والدین باید دقت زیادی در این خصوص داشته باشند.

بچه‌ بر فطرت توحیدی به دنیا می‌آید/ گریه‌هایی با مضمون شهادتین
وی با اشاره به روایات وارد شده در خصوص تربیت کودک گفت: حضرت رسول(ص) می‌فرمایند بچه‌ بر فطرت توحیدی به دنیا می‌آید و حتی گریه او در چهار ماه اول به منزله شهادت به وحدانیت خداست، چهار ماه دوم شهادت بر رسالت پیامبر(ص) و چهار ماه سوم استغفار برای پدر و مادر است؛ بنابراین تا یک سالگی بچه را نباید کتک زد که گریه‌های آنها نیز معنی‌دار است، مگر اینکه پدر و مادر او را منحرف کنند.
حجت‌الاسلام غیاثی کرمانی ادامه داد: پدر و مادر یا مستقیم با آموزه‌های غلط  بچه‌ها را منحرف می‌کنند یا غیر مستقیم آنها را به محل‌هایی می‌فرستند که در آن مکان بچه‌ها منحرف می‌شوند، پس یکی از عوامل مهم انحراف بچه‌ها از فطرت خدادادیشان پدر و مادر هستند.

این پژوهشگر کشورمان افزود: در روایت داریم که پدر و مادر  تقسیم کننده بهشت و جهنم هستند یعنی بچه را آنها جهنمی و یا بهشتی می‌کنند. اما اگر والدین مجبور هستند بچه‌ها را برای نگهداری از محیط خانه خارج کنند باید در انتخاب محیط آموزشی دقت کنند تا پاک باشد و نیروهای آموزشی نیز نیروهای سالمی بوده، دائماً در ارتباط با پدر و مادر باشند.
وی تصریح کرد: حتی آموزش‌های خوب در مهدها نیز باید در کنار ارتباط با پدر و مادر و جوانب عاطفی باشد.