صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۰۵۵۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱

گروه اجتماعی: رنگ انتظار صاحب الزمان(عج)، رنگ تقوا و پرهیزکاری است؛ امروزه جامعه ما و جامعه جهانی از این رنگ و از این فرهنگ چقدر بهره‌مند شده است؟ که فریاد العجل سردهد.

منتظر مهدی موعود، فردی است که اعتقاد به بندگی خدا دارد؛ کسی است که معتقد است که خداوند در جایگاه خدایی است و او در جایگاه بندگی و اطاعت است. نمی‌توان کسی را منتظر نامید در حالی که این رنگ و این رفتار را نداشته باشد؛ همچنان که مولایمان جعفر ابن محمد(ع) فرمودند: «منتظران حضرت قائم(عج) اهل تقوا و ورع هستند.»
فرهنگ مجموعه‌ای از آراء، حقایق، ادبیات و تفکر است و مجموعه‌ای از کنش‌هاست به صورتی که در رفتار و کردار افراد بروز پیدا می‌کند. آیا انتظار افراد در رابطه با موضوعی که منتظر آن هستند، همه به یک شکل است؟ آیا رنگ این انتظارها یک رنگ است؟ منتظران تاکسی، منتظران اتوبوس، منتظران هواپیما و... اینها نوع رفتارشان یکی است؟ ادبیات رفتاری آنها یکی است؟ آیا منتظران صف خواربار، آنها هم منتظر هستند؟ آیا اینها همه از یک جنس هستند و یک رنگ و بو دارند؟ منتظرانی که در انتظار عزیز سفر کرده هستند، چه؟ کسی که عزیز و نزدیکش به سفر رفته است، نوع انتظار و رفتارش چگونه است همه در یک دسته جا می‌گیرند؟
انتظار افراد به نسبت کوچکی و بزرگی آن فرد، تبلور پیدا می‌کند و این در حرکات و روحیات و رنگ چهره و حالات کلام او هماهنگ است با این توزیع، رنگ انتظار عزیز سفر کرده هزار و 200 ساله چه رنگی است؟ رفتار آن منتظر چه‌گونه است؟ رنگ انتظار صاحب الزمان(عج)، رنگ تقوا و رنگ پرهیزکاری و ورع است.
امروزه جامعه ما و جامعه جهانی از این رنگ و از این فرهنگ چقدر بهره‌مند شده است؟ نقش تقوا و پرهیزکاری در کردار و رفتار، چه فردی و چه اجتماعی در چه سطحی است؟
سفرکرده واقعی و گمشده حقیقی، خداترسی است. آنچه که غیبت دارد و نمایان نیست، ترس از خداست؛ چرا که حقیقت دارای غیبت نیست، حقیقت پنهان نیست، حقیقت پنهان‌پذیر نیست و حضرت صاحب الامر(عج) حقیقت محض است و برای او غیبت و نهان معنی ندارد. او آشکار است و او ظهور دارد و آنچه که پنهان است تقوا و اعتقاد به اوست.

نوشته: محمدرضا آنیت؛ کارشناس علوم اسلامی

http://static.iqna.ir/1/editor/201405/imameZaman21-02-93.flv

نظرات بینندگان
معتکف
|
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
خدایی دمتتون گرم هم مطلب حضرت زینب(س) و ایم مطلب عالی بود
فاطمه
|
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
خدا خیرتون بده
montzer
|
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
یه روز خوب میآد
الهه
|
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
خدا کند تو بیایی
التماس دعا
دانیال موسوی
|
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
سلام ایکنا
حقیقت گم نشده این ما هستیم که تو روزمرگی گم شدیم
ممنون از مطلبتون
منصوره
|
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
به حقیقت گمشده حقیقی ما تقوا است