صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۱۰۷۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
چهاربند تأکید کرد:

گروه فضای مجازی: مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر اینکه موضع ایجابی آموزش و پرورش باید بیش از موضع سلبی باشد خواستار تعریف شبکه‌ها و محتوای فرهنگی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی در فضای مجازی شد.

اسفندیار چهاربند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به علاقه‌مندی قشر دانش‌آموز به فضا و ارتباطات مجازی اظهار کرد: یکی از عواملی که می‌تواند در جذب دانش‌آموزان به سوی معلمان تأثیرگذار باشد میزان آشنایی و تبحر معلمان در استفاده از ارتباطات رسانه‌ای و فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه تمامی معلمان به ICDL مسلط هستند، میزان تعامل آنان با فضای مجازی را متفاوت از یکدیگر دانست و گفت: معلمان دوره دبیرستان بیش از معلمان مقاطع دیگر از این مهارت بهره‌مند هستند.

چهاربند به راهکارهایی که مدارس برای دور کردن دانش‌آموزان از محیط‌های مخرب اینترنتی بکار می‌گیرند اشاره و عنوان کرد: در برنامه‌های فوق‌العاده و کلاس‌های پرورشی آسیب‌ها و تهدیدهای برخی از فضاهای مجازی برای دانش‌آموزان تبیین می‌شود، اما این حد از ورود به قضیه ناکافی است.

نیاز به همکاری خانواده و رسانه داریم

وی خواستار همراهی خانواده‌ها و رسانه برای ایجاد زمینه‌های عدم ورود دانش‌آموز به برخی محیط‌های مخرب فضای مجازی شد و گفت: مدارس این مهم را دنبال می‌کنند اما تا زمانی که همکاری خانواده و رسانه وجود نداشته باشد نمی‌توان به این هدف دست یافت.

چهاربند با تأکید بر اینکه موضع ایجابی آموزش و پرورش باید بیش از موضع سلبی باشد خواستار تعریف شبکه‌ها و محتوای فرهنگی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی در فضای مجازی شد تا دانش‌آموزان پیش از آنکه از استفاده برخی فضاهای اینترنتی منع شوند مشتاق استفاده از این شبکه‌های داخلی باشند.

حمایت از بخش خصوصی برای ایجاد نرم‌افزار فرهنگی

وی در پایان سخنان خود ایجاد شبکه رشد و حمایت از بخش خصوصی برای ایجاد نرم افزار را از جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش دانست و گفت: با این وجود فعالیت‌های صورت گرفته کافی نیست و نیاز به حضور جدی‌تر مدارس در عرصه فضای مجازی داریم.