صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۱۵۸۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۷
آیت‌الله صفایی‌ بوشهری:

گروه سیاسی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: میلاد امام زمان(عج) طلوع نوری برای صبح حاکمیت جهانی اسلام و رهبری آن امام در دنیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌جمعه بوشهر، 23 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک به مناسبت نیمه شعبان و میلاد آسمانی حضرت بقیة‌‌الله‌الاعظم(عج) و روز جهانی مستضعفان به مقام معظم رهبری و همه جهان بشریت و شیعیان جهان اظهار کرد: میلاد آن حضرت طلوع نوری برای صبح حاکمیت جهانی اسلام و رهبری آن امام در جهان است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر افزود: اکنون که جهان در حالت بحرانی است تنها راه نجات، حاکمیت اسلام، عدالت اسلامی و رهبری آسمانی حضرت بقیةالله‌الاعظم(عج) است.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران پرتویی است از نور حضرت برای بیداری جهانی به رنگ اسلام و آماده شدن جهان برای ظهور است.

صفایی بوشهری در ادامه به بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) در این باره پرداخت و بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند «اگر از دنیا جز یک روز باقی نباشد خدا آن روز را طولانی خواهد کرد تا اینکه یک انسانی بزرگ از فرزندان من مبعوث شود که اسم او همانند اسم من است همان‌طور که جهان را ظلم فرا گرفته، او با حضورش جهان را متحول و سراسر ایمان، معنویت و عدالت خواهد کرد».

وی در رابطه با عظمت وجودی امام زمان(عج)  به نکاتی اشاره کرد و افزود: در این باره روایات بسیاری وجود دارد که نشان از بزرگی و عظمت آن حضرت دارد. امام صادق(ع) می‌فرمایند «اگر من در زمان امام زمان بودم تمام عمرم خدمتگزار او می‌شدم»؛ همچنین در حدیثی دیگر می‌فرمایند «اول کسی که با امام زمان بیعت می‌کند حضرت جبرائیل است و این عظمت وجودی آن حضرت است».

خطیب جمعه بوشهر در ادامه با اشاره به روایات و احادیث دیگر در وصف و بیان غیبت امام زمان(عج) اظهار کرد: در روایات تصریح کرده‌اند که آن حضرت غیبتی خواهند داشت که باعث امتحان بسیاری خواهد بود و ظهور خواهد کرد بعد از یک غیبت حیرت‌آور و هیچ‌کس در طریق مهدویت نخواهد بود به غیر از کسانی که مخلص و در وجودشان یقین به دین و سنت معصومین وجود دارد که خداوند با آن‌ها پیمان ولایت‌مداری گرفته و در قلوب آن‌ها ایمان نوشته شده و قرار داده شده و اینان با روحی از ناحیه خدا مورد تأیید هستنند.

الگوگیری از سبک زندگی و سیره اهل‌ بیت(ع) بهترین روش است

صفایی بوشهری تصریح کرد: ما الآن در شرایط غیبت هستیم و اگر بخواهیم در مسیر تحقق مهدویت باشیم باید ایمان، اخلاص، تقوا و دین‌دار باشیم و با تمام وجود عشق به حضرت بورزیم و زیباترین ضریح و بهترین روش برای زائران و خادمان این خاندان، الگوگیری از سبک زندگی و سیره اهل بیت(ع) است.

وی به بیان موضوع انتظار در باب مهدویت پرداخت و گفت: امام سجاد(ع) می‌فرمایند «در زمان غیبت اگر کسانی به انتظار باشند و بر اساس ولایت ما زندگی کنند گویا اجر هزار شهید در جنگ بدر و احد دارند».

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان حدیث دیگری از امام صادق(ع) نسبت به خصایل و ویژگی امام زمان(عج) اشاره و بیان کرد: آن حضرت می‌فرمایند «هرکس دوست دارد از یاران امام زمان(عج) باشد، باید انتظار بکشد و باید اهل تقوا باشد و دارای سجایای اخلاقی باشد و اگر انسانی این‌چنین بود و ظهور حضرت را ندید پاداش او مثل کسی است که در رکاب او است».

این استاد درس خارج حوزه علمیه بوشهر اظهار کرد: انتظار یک مفهومی است که دارای سه ضلع است، نارضایتی و نگرانی از وضعیت موجود جهانی داشته باشد، تنها راه نجات را ظهور مهدی آل محمد(عج) بداند و در خود جامعه پیرامونی جامعه جهانی آمادگی ظهور ایجاد کند چون شخصی که منتظر است، خود و محیط را برای آنچه انتظارش را می‌کشد آماده می‌کند.

انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز حضور حضرت مهدی‌(عج) است

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران یکی از شرایط حضور و ظهور امام زمان(عج) است، چون فضا در فضای ملی و فراملی برای ظهور آن  حضرت را آماده می‌کند و باید قدر این انقلاب را دانست که این انقلاب برای جامعه بشری یک هدیه الهی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر اظهار کرد: این انتظار اگر بخواهد تجلی پیدا کند، باید فضای جهانی را آماده کنیم که فضای جهان با بیداری اسلامی از خورشید انقلاب اسلامی ایران و ولایت‌مداری نسبت به مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای است.

صفایی بوشهری افزود: ولایت‌مداری نسبت به رهبر انقلاب اسلامی امتحانی است برای خواص برای ولایت‌مداری نسبت به امام زمان(عج) و کسانی که در اینجا قبول شوند در آنجا هم قبول خواهند شد و کسانی که مردود شوند در آنجا هم مردود خواهند بود.

امام‌جمعه بوشهر ادامه داد: روز سربازان گمنام امام زمان(عج) و همچنین، سربازان خوشنام یعنی کسانی که تمام تلاش به شکل خاموش برای ایجاد امنیت دارند را تبریک عرض می‌کنم و صمیمانه از تمامی آن‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم.

کشاورزی یکی ازعوامل ایجاد استقلال واقعی و اقتصاد مقاومتی است

وی با تبریک به مناسبت هفته جهاد کشاورزی گفت: نسبت به کشاورزان عنایت ویژه شود که کشاورزی یکی ازعوامل ایجاد استقلال واقعی و رفاه و اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه با محکوم کردن جنایات گروهک‌های تروریستی در سوریه و عراق، بیان کرد: بعد از اینکه آن‌ها در سوریه و لبنان موفق نشدند دست به عمیلات کور تروریستی در عراق زدند که ا‌ن‌شاءالله ریشه این مزدوران کنده خواهد شد و جهان اسلام از شر آن‌ها راحت خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: اینان مزدورانی هستند که با اندیشه‌های انحرافی تابع جریان‌سازی‌های سردمداران جهان سلطه هستند و با عملیاتی که انجام می‌دهند می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند که به‌زودی شاهد شکست قطعی آن‌ها در عراق خواهیم بود.