صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۱۶۳۲۶
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
با معرفی برترین‌ها؛

گروه هنر: اختتامیه ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس در استان چهارمحال و بختیاری با معرفی برترین‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، عباس عباسی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری امروز، 20 خرداد‌ در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت دفاع مقدس را مهم‎ترین هدف از برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: 418 اثر به دبیرخانه این جشنواره در استان چهارمحال و بختیاری ارسال شد.

وی افزود: این جشنواره در رده سنی جوان و در چهار بخش شعر دفاع مقدس، شعر دفاع مقدس و مقاومت ملل، شعر دفاع مقدس و بهره‌گیری از مضامین عاشورایی و شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان برگزار شد.

عباسی با اشاره به تجلیل از 20 برگزیده جشنواره شعر دفاع مقدس، گفت: چهار برگزیده نخست این جشنواره به مرحله کشوری راه می‌یابند.

به گفته وی، در بخش شعر دفاع مقدس الهام جهانبازی و محمود صالحی به ترتیب مقام اول و دوم و همچنین کبری موسوی و فرزانه میرزا‌خوانی به‌طور مشترک مقام سوم را کسب کردند.

عباسی اظهار کرد: حامد کریمی، جواد محمدی و بهزاد چهار تنگی در بخش شعر دفاع مقدس و مقاومت ملل، فاطمه دهقانیان، مژده رهنما و مرجان بیگی‌فر در بخش شعر دفاع مقدس و بهره‎گیری از مضامین عاشورایی به ترتیب در هر بخش مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند.

وی افزود: در بخش شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان به ترتیب اشعار هایده جعفریان، معصومه مهری و اکرم میرزاخوانی اول تا سوم شدند.

به گزارش ایکنا، در پایان ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس که با حضور بیش از 300 نفر از شاعران استان برگزار شد  از سردیس شهید صفدر اسکندری جوان‌ترین شهید چهارمحال و بختیاری در عملیات بیت‌المقدس رونمایی شد.

همچنین از کتاب دکتر حافظ حاتمی با عنوان «یاران دبستانی» با موضوع پرداختن به زندگی‌‌نامه‌ها، دلنوشته‌ها و خاطرات 5 شهید روستان لندی و معرفی این روستا در سالن مهر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.