صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۱۸۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
حجت‌الاسلام حشمتی تأکید کرد:

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس بیست‌و‌دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه در این دوره از نمایشگاه قرآن سعی شده تا به موضوعات به صورت تخصصی‌تر ورود کنیم، گفت: تلاش داریم تا بُعد علمی نمایشگاه را به صورت ویژه تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، رئیس بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه قرآن، باغ موزه دفاع مقدس و شهرداری تهران همکاری خوبی برای برپایی نمایشگاه داشته‌اند، گفت: البته دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دیگر نیز در این امر دخیل بوده‌اند که ورود آنها بیشتر با حضور در کمیته‌ها و بخش‌های مختلف نمایشگاه محقق شده است.

همکاری مناسب با دستگاه‌ها برای برپایی نمایشگاه
حجت‌الاسلام حشمتی اظهار کرد: بیشترین همکاری با برگزاری نمایشگاه قرآن از سوی مدیریت باغ موزه دفاع مقدس و مجموعه شهرداری تهران بوده است، اما این که این دو گروه ستاد مشترکی تشکیل دهند، یک سری سختی‌هایی داشت که نتیجه آن بسیار امیدوار کننده بود.
وی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن دارای یک سری کمیته‌های محتوایی است، گفت: این کمیته‌ها متشکل از نهادهای مختلفی است که آنها نیز در حال فراهم آوردن مقدمات کار هستند، اما عمده فعالیت‌های فیزیکی و کالبدی برپایی نمایشگاه قرآن بر عهده نهادهایی که نام برده شد، است و سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز در قالب کمیته‌ها و بخش‌های مختلف درگیر نمایشگاه قرآن شده‌اند.

تلاش برای جذب حداکثری مخاطبان به نمایشگاه قرآن
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد راهکارهای جذب مخاطبان به نمایشگاه قرآن، گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه قرآن امسال به نسبت سال‌های قبل از لحاظ زمان با کاهش مواجه بوده است، طبیعتاً احتمال کاهش بازدیدکنندگان وجود دارد، اما تمهیداتی برای این کار در نظر گرفته‌ایم.
رئیس بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن افزود: اطلا‌ع‌رسانی درست یکی از عواملی خواهد بود که سعی خواهیم کرد با استفاده از آن مخاطبان را جذب نمایشگاه قرآن کنیم؛ همچنین صدا و سیما و سایر رسانه‌ها نیز با توجه به اینکه حضور خوبی خواهند داشت، این خلأ را پر خواهند کرد. 

جذب بازدید کنندگان به نمایشگاه بستگی به محتوا دارد
حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه جذب مخاطب به نمایشگاه قرآن بستگی به محتوای نمایشگاه قرآن دارد، اظهار کرد: اینکه بازدیدکنندگان وارد نمایشگاه شوند، بستگی به این دارد که چه چیزی را در نمایشگاه ارائه دهیم؛ اگر ما یک کار متفاوتی را ارائه دهیم، به نظر خواهد آمد که بازدید کنندگان بیشتری خواهیم داشت، اما اگر یک کار تکراری صورت گیرد قاعدتاً در جذب مخاطب موفق نخواهیم بود.
وی گفت: با توجه به اینکه هنوز نمایشگاه قرآن راه‌اندازی نشده است و در حال فراهم کردن مقدمات هستیم، نمی‌توان در مورد روند کار و میزان جذب مخاطب نظر داد، اما امیدواریم که در این عرصه هم موفق ظاهر شویم.
رئیس بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم افزود: تولیدات هنری اعم از فیلم، انیمیشن، نمایش و... حرف تازه‌ای و زیادی در آینده در حوزه قرآن برای گفتن خواهند داشت، البته شاید به این مقطع نرسند؛ اما در آینده بیشتر در مورد هنرهای قرآنی خواهید شنید.

ورود تخصصی به نمایشگاه قرآن
وی در مورد تفاوت‌های این دوره با ادوار گذشته به تغییر مکان و کاهش زمان آن اشاره کرد و گفت: در این دوره شاید چیزی اضافه نشده باشد، اما تفاوت عمده در رویکرد است که ما در این دوره با یک رویکرد تخصصی‌تر وارد کار شده‌ایم و سعی خواهیم کرد یک نمایشگاه تخصصی داشته باشیم که در بحث‌های علمی تا حدود زیادی تقویت شده باشد.
حجت‌الاسلام حشمتی بیان کرد: بخش هنر نیز در این دوره توسعه یافته است و در آینده نیز توسعه به مراتب بیشتری خواهد یافت، در کل می‌توان گفت که فعالیت‌های که صورت می‌گیرد، را ه را برای ارتقاء فعالیت‌ها در آینده هموارتر خواهد کرد.