صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۳۲۴۶۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه تدبر در قرآن و سیره ۷۰ هزار نفر را تحت تعلیم موضوعی تدبر در قرآن قرار داده و افزایش این تعداد را در دستور کارش دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مقامی، مدیرعامل مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: مؤسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره با هدف ایمان‌افزایی در جبهه قرآنی ولایی و مسئولیت‌پذیری نسبت به امر صریح خداوند به تدبر در قرآن و لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری پرداخته است.

وی افزود: این موسسه تلاش دارد با فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در عرصه تدبر در قرآن و سیره(ع) بتواند جمع کثیری از قرآن‌دوستان را در مسیر اعتلای فرهنگ قرآنی یاری رساند.

برگزاری 11 جلسه و دوره تدبر در قرآن

حجت‌الاسلام مقامی در ادامه گفت: روزانه در مشهد مقدس بالغ بر 11 جلسه و دوره تدبر در قرآن از سوی این مؤسسه دایر می‌شود که آخرین جمع‌بندی آماری نشان از حضور 7 هزار نفری شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها در سال جاری دارد و در مجموع 70 هزار نفر از ابتدای تأسیس این مؤسسه حضور داشتند.

همکاری 32 پژوهشگر و 230 استاد قرآنی

مدیرعامل مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد ابراز کرد: در عرصه پژوهش توانسته تولید، تبیین و ترویج روش تدبر ترتیبی و موضوعی قرآن و همچنین روش تدبر ترتیبی و موضوعی سیره معصومان(ع) را با همکاری بیش‌ از 32 پژوهشگر و 230 نفر از اساتید به جامعه منتقل کند.

برجسته‌ترین فعالیت این موسسه طی سال‌های اخیر

وی تألیف تدبر در 90 سوره قرآن، تألیف تدبر در 85 موضوع قرآنی، تألیف و تدوین 18 جزوه آموزشی تدبر در قرآن و سیره اهل‌ بیت(ع) و تألیف و چاپ 9 مقاله مربوط به تدبر در نشریات را از برجسته‌ترین فعالیت این موسسه طی سال‌های اخیر نام برد.