صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۳۴۴۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
با موضوع «میراث اسلامی تحت حمله تکفیری‌ها»؛

گروه بین‌الملل: دهمین کنگره ملی مسلمانان آمریکا با موضوع «میراث اسلامی تحت حمله تکفیری‌ها» ۱۷ تا ۱۹ مردادماه در شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «Muslim Congress»، در این همایش شخصیت‌های برجسته بین‌المللی از جمله «جورج گالووی»، سیاستمدار برجسته انگلیسی که فعالیت‌های انسان‌دوستانه و تلاش برای کمک به مردم فلسطین و مسلمانان تحت ظلم سراسر جهان را در کارنامه دارد در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

انتقال میراث اسلامی به نسل بعدی، میراث اسلامی در معرض خطر، آزادی در اسلام و وعده اسلام به بشریت از جمله موضوعات مورد بحث در این همایش خواهد بود.

همچنین جلساتی به منظور بررسی موضوعاتی چون فرقه و نژادگرایی، اوضاع کنونی عراق، اخلاق در خانواده مسلمان، سهم اسلام در علم، خمس و زکات، نفرت ضداسلامی در رسانه‌ها، وحدت امت مسلمان، ایجاد جامعه مستحکم اسلامی، ریشه‌های تکفیریسم و راهکارهای پاسخ به این فتنه و مسئله قدس از اشغال تا آزادی برگزار خواهد شد.

همچنین در حاشیه این همایش برنامه‌های مختلفی از جمله بازار اسلامی، مسابقات قرآن، مسابقات ورزشی، اردوی پزشکی، مسابقات شعر و ... برگزار خواهد شد.

کنگره مسلمانان آمریکا، سازمانی غیر دولتی است که از طریق کمک‌های مسلمانان اداره می‌شود، این سازمان در سال 2005 به‌منظور ترویج آموزه‌های اسلام که از پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان(ع) به ما منتقل شده است؛ فعالیت خود را آغاز کرد.

این کنگره هر سال اقدام به برگزاری همایش می‌کند که «امام حسین(ع) و مفهوم الهی آزادی»، «حضرت علی(ع)؛ کمال بشریت»، «عدل الهی و حضرت مهدی(عج)» و «پیامبر اسلام؛ رحمتی برای جهانیان» عناوین همایش‌های کنگره مسلمانان آمریکا در 4 سال گذشته است.