صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۴۰۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

گروه اجتماعی: کارشناس علوم حوزوی گفت: فضای مجازی زمینه مناسبی است تا مبلغان از آن برای تقویت مشترکات دینی و ناکام کردن دشمن در اختلاف‌افکنی مذهبی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام اسماعیل شیخلو، کارشناس و مدرس علوم حوزوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی با اشاره به تهدیدات و آسیب‌های تبلیغ فرهنگ غرب در فضای مجازی و با تشریح گستردگی جذب مخاطب در عصر حاضر اظهار کرد: مبلغان باید از این فرصت برای تقویت مشترکات دینی بهره ببرند و از این طریق دشمن را از رسیدن به اهداف شوم خود در اختلاف‌افکنی مذهبی میان مذاهب اسلامی مایوس کنند.

وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی به سبب گستردگی مخاطبان در سراسر جهان زمینه‌ایی مناسبی برای اشاعه افکار و مفاهیم دینی است به شرط  آنکه در این محیط  نیز عامل به عمل باشیم و تنها به حرف و گفتار بسنده نکنیم.

این مدرس علوم حوزوی معتقد است صرف گفتار نمی‌تواند مبنای تبلیغ قرار گیرد از همین رو مجریان و متولیان که در زمینه تبلیغ دینی در فضای مجازی فعالیت دارند، باید از تخصص و علم کافی برخوردار باشند.

حجت‌الاسلام شیخلو اظهار کرد: نبود معرفت و آگاهی کافی نه تنها باعث تبلیغ و ترویج معارف دینی نمی‌شود بلکه فضا را برای اشاعه خرافه و انحراف و ایجاد شبهات بازتر می‌کند و این از آفت‌های تبلیغ دینی محسوب می‌شود.

وی تنوع زبانی و توجه به خواسته‌ها و نیازهای مخاطب در فضای مجازی را مهم دانست و افزود: یکی از رموز موفقیت در عرصه‌های تبلیغ جهانی در نظرگرفتن نیازها و مطالبات عمومی است.

این مدرس حوزه و دانشگاه تاکید کرد: تبلیغ دین در فضای مجازی باید به دور از درگیری‌ها و اختلافات قومی و مذهبی باشد و افراد باید در زیر لوای اسلام و با هدف جهانی‌سازی دین اسلام ناب محمدی(ص) معارف و مشترکات اسلامی را انتشار و ترویج دهند.