صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۵۱۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۰
بنی اسدی خبر داد:

گروه جامعه: قائم‌مقام کانون مدارس اسلامی کشور از فعالیت ۴۰۰ مدرسه اسلامی در سطح کشور خبر داد و گفت: ۱۰۰ مدرسه اسلامی دیگر برای عضویت در کانون مدارس اسلامی اقدام کرده‌اند که در حال ارزیابی هستند.

حسین بنی‌اسدی، قائم‌مقام کانون مدارس اسلامی کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه مدارس اسلامی در پی ایجاد جذابیت، تنوع و نشاط برای بازگشایی مدارس هستند گفت: در این راستا فضاسازی و اجرای برنامه‌های مختلف هدفمندی در دستور کار قرار گرفته است.

بنی اسدی با اشاره به تأکیداتی که مقام معظم رهبری بر مقوله فرهنگ در شعار سال داشتند گفت: این مهم به عنوان یک سیاست کلی مد نظر مدارس اسلامی قرار دارد و مبنای فعالیت‌های آنان قرار می‌گیرد.

وی از فعالیت ۴۰۰ مدرسه اسلامی در سطح کشور خبر داد و گفت: این مدارس شامل مدارس دولتی و غیرانتفاعی هستند که بنابر فعالیت‌هایی که داشته‌اند عضو کانون مدارس اسلامی شده‌اند.

بنی اسدی به اعلام آمادگی ۱۰۰ مدرسه اسلامی دیگر برای عضویت در کانون مدارس اسلامی اشاره و عنوان کرد: این مدارس با توجه به شاخص‌های مورد نظر در حال ارزیابی هستند.

وی توجه جدی به تربیت اسلامی را مهم‌ترین مؤلفه و مشخصه این مدارس برشمرد و گفت: مدارس اسلامی طی سال‌های گذشته مورد بی‌مهری نظام آموزش و پرورش به لحاظ مادی قرار گرفته‌اند. برخی از این مدارس طی سال گذشته دچار مشکلات جدی شدند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ص
|
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
منم با ص ج موافقم. مدارس اسلامی قبل از انقلاب معنی داشت که از جمله آن مدارس علوی و رفاه بود الان بی معنی است همه مدارس و دانشگاه ها باید به سمت اسلامی شدن بروند . خواهشا دقت شود که این خط کشی ها پیش نیاید اگر می گویند بی مهری مادی قرار گرفته که اغلب این مدارس غیر انتفاعی هستند البته درسته برخی مدارس وقت بیشتری به تعلیم امور دینی می گذارند و در کنار پیشرفت تحصیلی اخلاق برایشان مهم است اما نباید از مدارس دیگر تفکیک شود
ص.ج
|
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
با سلام ایا امکان داره پاسخ این سؤال رو بدید؟ با این خبر که دادین آیا بعد از 35 سال از انقلاب اسلامی مدارس در جمهوری اسلامی غیر اسلامی هستند؟ که به فکر تأسیس اسلامی آن افتادین؟


/