صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۵۱۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
آیت‌الله صفایی بوشهری تأکید کرد:

کانون خبرنگاران نبأ/ حامد فکوری: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: گسترش فرهنگ نماز و انقلاب باید در مدارس حاکم باشد و به‌عنوان یک اصل اساسی در تربیت و آموزش مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌جمعه بوشهر، 28 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه باید با رعایت تقوای الهی و انجام دستورات دینی در مسیر و راه خدا حرکت کنیم، اظهار کرد: رعایت تقوای الهی ما را در راه خدا ثابت‌قدم می‌دارد و به خدا نزدیک‌تر می‌کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس یادآور بزرگی و عزت ایران و ایرانی است، افزود: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند و پیروز شدند و اهالی رسانه باید با کار خود این حماسه فراموش نشدنی را به‌خوبی در جامعه انعکاس دهند ضمن اینکه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس نیز ضروری است.

امام‌جمعه بوشهر در ارتباط با اقدام آمریکا برای مبارزه با داعش و عدم دعوت از ایران برای این عملیات، گفت: ایران به گروه ائتلافی برای مبارزه با داعش نمی‌پیوندد چراکه ما می‌دانیم گروه داعش ساخته خود آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است و داعش گروهکی برای بدنام کردن اسلام و مسلمانان است و حال که تاریخ مصرف این گروهک به پایان رسیده آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که آن را نابود کنند و آنان دنبال صید انسانیت هستند و کشورهای اسلامی باید بدانند آمریکا و ایادیش هیچ‌گاه دوست مسلمانان نمی‌شود چراکه دنبال سلطه‌طلبی هستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با گروه ائتلافی مبارزه با داعش همکاری نمی‌کند، اظهار کرد: علت اینکه ایران در مبارزه با داعش با آمریکا و همپیمانانش همکاری نمی‌کند این است که خود آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، گروه تروریستی داعش را ایجاد کردند و مورد حمایت قرار دادند و اکنون برای اجرای توطئه جدید گروه مبارزه با داعش تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه داعش برای آسیب رساندن به خط مقاومت اسلامی ایجاد شده است، گفت: آنان داعش را با هدف آسیب رساندن به خط مقاومت اسلامی و تهدید مرزهای ایران طراحی کردند و با تمام شقاوت وارد صحنه شدند و دست به جنایات عظیمی زدند و اکنون که تاریخ مصرف آنها به پایان رسیده دست به تشکیل گروه ائتلافی مبارزه با داعش می‌زنند.

خطیب جمعه بوشهر با اشاره به بازگشایی مدارس با بیان اینکه مدارس تخریبی در استان باید برای استفاده دانش‌آموزان آماده شود، یادآور شد: با وجود یک‌ هزار و 300 کلاس درس تخریبی در استان بوشهر باید از تمام ظرفیت‌ها برای بهسازی این کلاس‌ها استفاده کرد. 45 مدرسه در شهر بوشهر تخریبی است که باید خیران در بازسازی این فضاهای آموزشی مشارکت کنند؛ همچنین بر استخدام مشاوره در مدارس توجه کنیم. گسترش فرهنگ نماز و انقلاب باید در مدارس حاکم باشد و به‌عنوان یک اصل اساسی در تربیت و آموزش مورد توجه قرار بگیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: امروزه تعاونی‌هایی می‌توانند در عرصه تولید، رقابت و کسب ثروت فعالیتی مؤثر و مستمر داشته باشند که با نگاهی جدید به فعالیت‌های خود و واقعیت‌های موجود برنامه‌ریزی و اقدام کنند و تعاونی‌های موفق باید بر اساس نگاه دانش بنیانی طراحی و با مدیریت استراتژیک برای رسیدن به نتیجه تلاش کنند و بانک‌ها درعرصه بانکداری باید نگاه جدیدی به تعاونی‌ها داشته باشند و تعاونی‌ها باید بدون داشتن دغدغه بانکی و تسهیلات فقط نگران بخش تولید و فروش محصولاتشان باشند. امروز رویکرد اقتصاد بین‌الملل حرکت به سمت تشکیل و حمایت از تعاونی‌ها است که این نگاه با توجه به تأکید قانون اساسی و بر اساس نگاه رهبر معظم انقلاب باید مورد تأکید قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به پیچیده شدن بحث تولید و شرایط ویژه بازار و اقتصاد رویکرد جامعه جهانی به سمت حرکت‌های مشارکتی در قالب فعال کردن تعاونی‌ها است و امروز تعاونی‌ها برای فعالیت و کارکرد به دانش نیاز دارند تا به وسیله آن بتوانند سرمایه‌های موجود را با مدیریت صحیح در بخش تولید در اختیار بگیرند. همچنین در عرصه اقتصادی باید تحول دانش‌بنیان با رویکرد اعتلای سطح مدیریت اقتصاد تولید و بازرگانی انجام و به جوانان استان اعتماد شود.