صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۶۶۵۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶

گروه سیاسی: رئیس هیئت‌های مذهبی پارس آباد مغان از اجرای طرح «مستشهدین عاشورا» در این شهرستان مرزی خبر داد.

محسن پناهیان، مسئول شورای هیئت‌های مذهبی پارس‌آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، گفت: شورای هیئت‌های مذهبی پارس آباد همگام با سراسر کشور، طرحی را با عنوان «مستشهدین عاشورا» برنامه‌ریزی کرده است که در آن با جمع‌آوری امضا روز عاشورا را به‌عنوان «روز جهانی یادمان جنایات جنگی عاشورا» در سازمان ملل متحد ثبت کند.
وی افزود: با توجه به ضرورت زنده نگهداشتن یاد و خاطره عاشورای حسینی در افکار عمومی جهان که در واقع زنده نگهداشتن دین مبین اسلام است و با توجه به گسترش وقایع و اتفاقات ضد شیعی و تخریب اذهان ملتهای دنیا به مذهب شیعه و تلاش بعضی از کشورها برای ثبت روز عاشورا بعنوان روز فرح و شادی، طرح مستشهدین عاشورا به منظور جلوگیری از سو استفاده‌های جریان‌های خاص اجرا می‌شود.
پناهیان تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح محکوم کردن جنایات صورت گرفته در فاجعه کربلا از منظر بشر دوستانه است تا اذهان جهانیان نسبت به این امر متوجه شود و صدای مظلومیت شیعه به گوش مردم دنیا برسد.
وی عنوان کرد: پیش‌بینی شده که با حداقل ۲۰ میلیون امضای مردمی در راستای لبیک به «ندای هل من ناصر ینصرنی» در طرح مستشهیدین عاشورا جمع‌آوری شده و جهت ثبت جهانی به سازمان ملل ارائه شود.
پناهیان یادآور شد: از طرفی با تحقق این امر و ثبت بین‌المللی روز عاشورا دیگر شاهد جشنها و پایکوبی ها در این روز حزن و اندوه نخواهیم بود.
رئیس هیئات مذهبی پارس آباد با اشاره به اینکه این طرح مستلزم اهتمام جدی کلیه مجموعه های مردمی و غیر دولتی است، ادامه داد: کلیه مسئولین، تشکلهای دینی، هیئات مذهبی، کانون مداحان، شاعران آئینی خصوصا رسانه ها می توانند مبلغین موثری در جمع آوری امضاء های مردمی باشند.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا روز جمعه ۹ آبانماه جاری در مصلی امام خمینی(ره) پارس آباد طوماری در جهت حمایت از این طرح توسط مردم حسینی و ولایتمدار پارس آباد به امضاء برسد.
در این طرح افراد می توانند تا اربعین حسینی با مراجعه به سایتwww.ashoora.org این طرح را امضا نمایند تا با تحقق این امر دیگر شاهد جشن ها و پایکوبی ها در این روز حزن و اندوه نباشیم.