صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۷۱۲۳۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
دبیر اجرایی همایش اعلام کرد:

گروه حوزه‌های علمیه: اولین همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان با پیام آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی و سخنرانی آیت‌الله‌العظمی سبحانی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن شکراللهی، دبیر اجرایی این همایش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با اشاره به جزئیات برنامه‌های این همایش دو روزه گفت: مراسم افتتاحیه این همایش روز پنجشنبه 22 آبان ماه از ساعت 8 صبح در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) آغاز می‌شود.

افتتاحیه

وی ادامه داد: مراسم افتتاحیه با پیام تصویری آیت‌الله‌العظمی عبدالله جوادی آملی و سخنرانی آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی  همچنین حجت‌الاسلام اعرافی برگزار می‌شود.

وی افزود: در نوبت صبح اولین روز همایش همچنین سه مقاله به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی ارایه می‌شود.

شکراللهی بیان کرد: همچنین عصر روز پنجشنبه دو نوبت کمیسیون تخصصی خواهیم داشت و در هر کمیسیون چندین مقاله در آن بررسی و مورد نقد قرار می‌گیرند که کمیسیون‌ها نیز به زبان‌های سه‌گانه ارایه می‌شود.

وی افزود: صبح روز جمعه ادامه ارایه مقالات را داریم و برنامه شاخص آن سخنرانی آیت‌الله اصفی از عراق و حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خواهد بود.

دبیر اجرایی همایش عنوان کرد: عصر روز جمعه نیز ادامه مقالات است و حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رئیس جامعه المصطفی(ص) سخنرانی می‌‌کند و در این روز 5 مقاله به فارسی و شش مقاله به دو زبان انگلیسی و عربی در سالن ارایه خواهد شد.

اختتامیه

شکراللهی گفت: مراسم اختتامیه این همایش نیز جمعه شب، 23 آبان ماه با سخنرانی آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی و آیت‌الله استادی همچنین ارایه گزارش توسط دبیر علمی همایش در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین روز شنبه، سال روز وفات علامه طباطبایی مراسمی با حضور شاگردان و میهمانان داخلی و خارجی همایش در کنار مرقد نورانی و مطهر ایشان برگزار می‌شود.

دریافت 580 مقاله

شکراللهی از ارسال 580 مقاله به همایش خبر داد و افزود: از این تعداد 550 مقاله به فارسی، 30 مقاله نیز به عربی و انگلیسی است که 45 مقاله آن علمی و پژوهشی و مابقی علمی ـ ترویجی، علمی _ تخصصی و مردود است که علمی پژوهشی‌ها ضمن چاپ در ویژه‌نامه برخی از آن‌ها در همایش ارایه می‌شود و مقالات علمی تخصصی در نمایشگاهی در حاشیه این همایش عرضه می‌شوند.

برپایی نمایشگاه

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه آثار مکتوب و دیجیتال درباره شخصیت و آثار علامه طباطبایی مانند پایان‌نامه‌ها و پوسترهای جملات بزرگان درباره علامه به زبان‌های مختلف نمایش داده می‌شود و فیلم و عکس نیز از دیگر بخش‌های این نمایشگاه خواهد بود.