صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۴۹۴۷۹۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۶

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبيل گفت: ملت در تبعيت از ولايت و رهبری لحظه و ثانيه‌ای را به بطالت از دست نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، خديجه جعفری‌اصل، مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبيل در مراسم آغاز به كار دانشگاه فرهنگيان پرديس بانوان در اردبيل اظهار كرد: يكی از شاخصه‌های بارز زن مسلمان كه در جمهوری اسلامی ايران نيز نمودی حقيقی يافته است، در كنار اعتلای نظام خانواده و تحكيم بنيان آن تربيت فرزندان شايسته‌ای است كه در راستای خواسته‌ها و مطالبات بشری بتواند اقدام و حركت كند.
وی با گراميداشت ايام پيروزی انقلاب و حضور ارزشمند مردم مسلمان در راهپيمايی 22 بهمن بيان كرد: همسو با ساير اقشار زنان غيرت‌مند اين ديار نيز در راهپيمايی اين روز عظيم هويت و اصالت خود را بار ديگر به نمايش گذاشتند و به دنيا ثابت كردند كه اين ملت در تبعيت از ولايت و رهبری معظم انقلاب لحظه و ثانيه‌ای را به بطالت از دست نمی‌دهند.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبيل با ابراز خرسندی از راه‌اندازی دانشگاه فرهنگيان در قالب پرديس بانوان و آقايان يادآور شد: بعد از چهار سال معلمان فرهيخته ما صاحب دانشگاهی شدند كه مدار تعالی و تربيت آنها در مسير خوداتكايی و شكوفايی ارزش‌ها باشد كه در چشم‌انداز نظام اسلامی نيز به تقويت و توسعه اين بخش توجهی جدی شده است.
وی اصل از نيروی انسانی به عنوان اصلی‌ترين اركان توسعه يك جامعه ياد كرد و گفت:‌ اگر نيروی انسانی به تعهد، تخصص و فناوری‌های جديد مجهز و آراسته باشد، قطعاً می‌تواند تحول‌ساز باشد.
اين مسئول به اهميت و جايگاه نيروی انسانی موجود در آموزش و پرورش در تربيت نسل‌های آينده نيز اشاره و بيان كرد: در قانون اساسی كشورمان نيز به محوريت زنان در حوزه تعليم و تربيت اعم از خانه و مدرسه توجه شده و شأن زنان نيز در همين موضوع نهفته است.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبيل افزود: بعد از پيروزی انقلاب هويت و كرامت زنان كه در دوران رژيم پهلوی شكسته شده بود، احيا شد و براساس قانون اساسی به زنان شخصيتی ممتاز و متمايز از سال‌های گذشته داده شده، به طوری كه در همين راستا ورود زنان در عرصه‌های اجتماعی و همچنين حوزه‌های تربيتی سبب يك رشد و بالندگی حقيقی شد.
جعفری‌اصل تصريح كرد:‌ درك ارزش‌ها و جايگاه اصيل زنان و افزايش با مصاديق معرفتی و هويت‌افزايی در 34 سال گذشته سبب شده به دور از هرگونه نگاه افراطی و تفريطی زنان بتوانند تأثير‌گذار‌ترين مجموعه و قشر در حركت عظيم انقلابی باشند.
وی ادامه داد: هر چند زنان نيز مانند مردان در حوزه‌های سياسی و فرهنگی منطبق بر اصول فكری و ارزشی توانسته‌اند حركت‌های مؤثری را انجام دهند؛ اما امروز زنان ما آنگونه تحول‌آفرين شدند كه گاه دشمنان از اين هويت و حضور زنان به هراس و نگرانی افتاده‌اند چرا كه بيشترين نقش و اصلی‌ترين مدار برنامه‌ريزی آنها در تقويت خانواده و كانون گرم اجتماعی بوده است.
مشاور استاندار اردبيل در امور بانوان عنوان كرد: زنان همچنين نقش اصلی در تربيت نسل آينده و اشاعه فرهنگ درست مصرف و اقتصاد سالم داشته‌اند كه در اين باب همراهی والدين با مربيان و معلمان نيز خود ارزشمند بوده است.
جعفری‌اصل با اشاره به اهميت دانشگاه فرهنگيان به عنوان يك دستاورد عظيم انقلاب اسلامی در رشد و بالندگی نيروی انسانی ماهر و متخصص تأكيد كرد: انتظاری كه می‌رود اين است كه دانشگاه فرهنگيان بتواند در تربيت دختران آينده‌ساز اين جامعه متناسب با ارزش‌ها و هويت اصيل همت كرده و روز به روز فرصت بالندگی را برای نسل آينده فراهم بياورد.
اين مسئول به جانفشانی و رشادت‌طلبی زنان در عرصه‌های مختلف اشاره كرد و گفت: در زمان طاغوت از بين زنان 93 نفر در حركت‌های ضدشاهنشاهی، 167 نفر در حوادث كشتار مردم در سينما ركس، 37 نفر در مبارزه با گروه‌های ضد انقلاب و سركردگان آن، بيش از پنج هزار و 273 نفر در جنگ تحميلی و در اين بين در حمله به هواپيمای اير‌باس ايرانی 10 نفر از زنان اين جامعه اسلامی به فيض شهادت رسيدند و همپا با مردان در صحنه حاضر بوده و 367 نيز به درجه جانبازی نائل شده و پنج نفر نيز به عنوان زن آزاده برای اين سرزمين افتخار كسب كردند.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبيل در پايان سخنان خود با اشاره به 20 سئوال مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در ارتقای سبك زندگی و شاخص‌های آن بيان كرد:‌ انتظار می‌رود دانشجويان پرديس خواهران دانشگاه فرهنگيان استان بتوانند به اين پرسش پاسخ داده و راهكارهای مناسبی را در تقويت اين حوزه ارائه كنند.