صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۶۴۴۶۶۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸

گروه اجتماعی: همایش «تحول در نظام سلامت با رویکرد اقتصاد مقاومتی» به‌همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، همایش «تحول در نظام سلامت با رویکرد اقتصاد مقاومتی» به‌همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 7 دی در مجتمع ولایت شیراز آغاز شد.
محمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این همایش گفت: هم‌اکنون رصد میزان تجویز خدمات پاراکلینیک بیمارستان‌های دانشگاهی فارس در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه اعمالی مانند جراحی، آزمایش‌ها و تصویربرداری‌ها در بیمارستان‌های استان در این رصد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، افزود: شناسایی 10 داروی پر مصرف در بیمارستان‌های شیراز و تأکید بر تجویز منطقی آنها نیز یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: در عرصه‌های مختلف باید فعالیت‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا شود که اهداف قتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.
ایمانیه اضافه کرد: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، غذا و دارو، فرهنگی و دانشجویی و درمان و بهداشت در راستای تحقق این هدف در تلاش هستند.
وی اولویت نخست در عرصه آموزش برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی را تغییر اساسی در کریکولوم آموزشی دانشگاه‌ها مبتنی بر نیازهای جامعه دانست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: امروزه حدود 70 درصد مرگ و میرها به بیماری‌های غیر واگیر مربوط است که باید بررسی کرد چه میزان از آموزش‌ها در حوزه تربیت پزشک به پیشگیری از این مشکلات توجه دارد و بر اساس آن تغییرات لازم در شیوه آموزش انجام شود.
ایمانیه ادامه داد: اگر در اجرای طرح تحول نظام سلامت در سال جاری بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و منطبق با اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم، با مشکلی مواجه نخواهیم شد.
بنا بر این گزارش، امید براتی، رئیس دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی شیراز نیز در ادامه این همایش گفت: 110 مقاله از به دبیرخانه این همایش دو روزه ارسال شد که پس از داوری 68 مقاله پذیرفته شد.
امید براتی افزود: از مجموع مقالات پذیرفته شده، شش مقاله به صورت سخنرانی و 62 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.
براتی خاطرنشان کرد: تبیین سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، نقش، جایگاه اقتصاد درمان در این سیاست و نقش اقتصاد دانش بنیان در دسترسی به اهداف کلان نظام سلامت از جمله این همایش هستند.

یادآور می‌شود، همایش تحول در نظام سلامت با رویکرد اقتصاد مقاومتی طی روزهای 7 و 8 دی ماه در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.