صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۶۹۶۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸

گروه اجتماعی: معاون امور تربیتی و اصلاحی زندان‌های ایلام بر ترویج و توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها تأکید کرد و گفت: این نوع فعالیت‌ها از اصول زندان‌بانی اسلامی است.

علی حسنوند، معاون امور تربیتی و اصلاحی زندان‌های استان ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی ضمن تغییر باورهای غلط زندانیان به بازگشت سالم آنها به جامعه می‌انجامد، اظهار کرد: اجرای هدفمند این فعالیت‌ها در کاهش آسیب‌های رفتاری زندانیان تأثیر بسزایی دارد و شرایط روحی روانی آنها را در حالتی متعادل نگه میدارد.
وی با تأکید بر ترویج و توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی در جهت بازسازی شخصیتی زندانیان، گفت: این نوع فعالیت‌ها در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی نقش ویژه‌ای دارد و توجه بیشتر به آنها به بازگشت سالم مددجویان به جامعه کمک شایانی می‌کند.
حسنوند با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی یکی از اصول مهم زندانبانی اسلامی است، افزود: بسیاری از علل و انگیزه‌های ارتکاب جرم در جامعه، ریشه در عدم توجه به مسائل دینی همچون نماز و قرآن است و اگر این فرهنگ در جامعه نهادینه شود، بسیاری از بزهکاری‌ها و جرائم از بین خواهد رفت.
معاون امور تربیتی و اصلاحی زندان‌های استان ایلام، گفت: هدف از اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، دینی، ورزشی و ... ایجاد تغییر نگرش مددجویان، پذیرش هنجارهای جامعه و مشارکت آنان در فعالیت‌های اجتماعی و زندگی شرافت‌مندانه است که این موضوع نیازمند سعی، تلاش و مساعی همه خادمان عرصه اصلاحی و تربیتی است.