صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۷۲۶۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
روح‌الله حجازی:

گروه هنر: یک کارگردان گفت: از همکارانم خواهش می‌کنم که نقد خود را هیچ‌گاه متوجه اصل جشنواره نکنند، چون این رویداد، آئینه تمام‌نمای سینمای ملی است.

روح‌الله حجازی، کارگردان فیلم «مرگ ماهی» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره فیلم جدید خود اظهار کرد: فیلم ویژگی‌هایی از نظر عوامل‌، تصاویر‌، قصه‌ و بازیگر دارد‌. برای همین امیدوارم در جشنواره فجر اتفاق خوبی برای آن بیفتد و زحمت عوامل دیده شود. همچنین امیدوارم اتفاق بهتری برای اکران عمومی فیلم بیفتد چون مطمئنم تماشاگران از آن لذت خواهند برد.

کارگردان «مرگ ماهی» در ادامه درباره برخی انتقادها به جشنواره فیلم فجر بیان کرد: ‌در این روزها بعضی از همکاران که از جمله دوستان خوب من هم هستند‌، نسبت به جشنواره فیلم فجر انتقاداتی داشتند. باید بگویم که برای من هم در دو دوره قبلی همین اتفاق‌ها رخ داد و واقعا سخت است که گاهی فیلمت دیده نشود، اما همیشه سعی کردم به مدیران انتقاد کنم نه نسبت به اصل جشنواره فجر.

وی ادامه داد: باید بگویم که جشنواره فجر برای شخص من جشنواره مهمی است و سیمرغم را هم از آن گرفته‌ام. تاکید دارم که این جشنواره برای سینمای ملی ما مهم است به همین دلیل باید برای آن احترام قائل شویم. ضمنا معتقدم اگر واکنشی به عدم حضور فیلمی در جشنواره می‌شود‌، شاید به این دلیل است که همه سینماگران ما دوست دارند در این فستیوال حاضر باشند، چرا که تمام فیلمسازان بزرگ ایران جوایز اول‌شان را از جشنواره فجر گرفته‌اند، البته این سخنانم به این معنی نیست که نمی‌‌توان به مدیران جشنواره در ادوار مختلف انتقاد کرد چون طبیعتا هرکس ممکن است در کارهایش اشتباهاتی داشته باشد.

کارگردان «مرگ ماهی» درباره دلیل استفاده از دو تدوینگر در «مرگ ماهی» گفت: هر سه فیلم قبلی من توسط سپیده عبدالوهاب تدوین شده بود، اما از ابتدا احساس می‌کردم که این فیلم از جهت پرسوناژ و مدلی که دارد، بسیار سخت است و دوست داشتم که برای اولین‌بار تجربه حضور دو تدوین‌گر شاخص که هر کدام برای تدوین یک فیلم فوق‌العاده کافی هستند در کنار یکدیگر داشته باشم، بنابر این فکر می‌کنم این همکاری برای هایده صفی‌یاری و سپیده عبدالوهاب هم جذاب بوده باشد. ضمن آنکه این همکاری به من برای انتخاب تصاویر خیلی کمک کرد.

وی ادامه داد: به طور کلی می‌توانم بگویم اگرچه این فیلم در ادامه دو فیلم قبلی‌ام خواهد بود، اما فضایی کاملا متفاوت دارد، مخصوصا آنکه حضور محمود کلاری و عوامل فوق‌العاده در پشت و جلوی دوربین به ما خیلی کمک کرد.

حجازی سپس درباره تجربه کار با بیش از 10 بازیگر شاخص و همچنین عوامل حرفه‌ای سینمای ایران تصریح کرد: من هربار که فیلمی را تمام می‌کنم با توجه به پشت صحنه صمیمی که داریم، فکر می‌کنم که شاید در فیلم‌های بعدی نتوانم دیگر این صمیمیت را تجربه کنم، اما باید تاکید کنم که «مرگ ماهی» بهترین پشت صحنه‌ای بود که تجربه کردم و این فضای صمیمی را مدیون انگیزه دوستان هستم. مخصوصا آنکه ما در این گروه دو کارگردان کاربلد را به عنوان بازیگر داشتیم (نیکی کریمی و علی مصفا) که فوق‌العاده به ما کمک کردند.

این کارگردان در انتها بیان کرد: نوید این را می‌دهم که علاوه بر بازی‌های فوق‌العاده درخشان‌ در «مرگ ماهی»، یک کار درجه یک، تمام نشدنی و فوق العاده از استاد محمود کلاری خواهید دید.