صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۷۶۶۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵

گروه هنر: طی مراسمی، از درب حرم مطهر امام جواد(ع) در نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، طی مراسمی، نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز امروز، 6 بهمن افتتاح و از درب حرم مطهر امام نهم شیعیان امام جواد(ع) رونمایی شد.
در ابتدای این مراسم عبدالرسول قرائتی، سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان فارس، رونمایی از درب حرم مطهر امام جواد(ع) در دانشگاه پیام نور شیراز را به‌عنوان یک حرکت و تحول فرهنگی، فکری و معنوی برشمرد و با محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس و نورانی پیامبر اکرم(ص) ابراز امیدواری کرد: همه از مدافعان پیامبر و اهل بیت(ع) و خدمتگزار اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم و همواره در خط ولایت و امامت حرکت کنیم.
حسین توللی، رئیس دانشگاه پیام نور شیراز نیز دراین آئین، از آمادگی و همکاری این دانشگاه با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با بخش هنر و معماری خبر داد و افزود: همکاری و تعامل با سازمان‌های ذی‌ربط، برنامه‌ریزی به همراه تخصیص فضا و امکانات لازم و همچنین فراهم آوردن زمینه لازم درجهت رشد و توسعه این بخش از صنعت می‌تواند در ایجاد انگیزه اساتید فن و همچنین دانشجویان مستعد تأثیرگذار باشد.
همچنین در ادامه این مراسم، زهرا برزگر، مدیر گروه بخش هنر و معماری دانشگاه پیام نور شیراز درخصوص این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه بیش از 500 اثر فرهنگی و هنری که حاصل یک ترم تلاش و کوشش اساتید و دانشجویان این بخش است، به نمایش گذاشته شده است.
وی تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری دانشجویان رشته‌های هنرهای اسلامی از جمله فلز، چوب و نگارگری و همچنین رشته‌های عکاسی، مهندسی معماری و شهرسازی به نمایش درآمده است.
برزگر افزود: آثار خلق شده دانشجویان از قبیل عکاسی، خطاطی، طراحی و نقاشی، صنایع دستی، هنرهای تجسمی،نگارگری، قلم‌زنی‌، منبت، سرامیک و تهذیب‌، معرق ، معماری و شهرسازی است.
وی هدف اصلی برپایی این نمایشگاه را معرفی توانمندی‌ها و استعدادهای دانشجویان، تجاری‌سازی دستاوردها و نیز زمینه سازی همکاری دانشگاه با صنعت، تجارت و صنایع دستی و گردشگری و همچنین ارتباط و همکاری با سازمان‌ها، نهادها و ادارات سطح استان فارس برشمرد .
برزگر در ادامه گفت: نکته قابل توجه این نمایشگاه برگزاری آیین رونمایی از درب حرم مطهر امام جواد(ع) است که علاوه بر بهره‌مندی معنوی اساتید، کارکنان و دانشجویان، دلگرمی و انگیزه مضاعفی را در برپایی این نمایشگاه به وجود آورده است.
مدیر گروه بخش هنر و معماری دانشگاه پیام نور شیراز افزود: این درب در محل ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس و با همکاری و مشارکت اساتید برجسته بخش هنر و معماری دانشگاه پیام نور شیراز ساخته شده است.
یادآور می‌شود، آیین رونمایی از درب حرم مطهر حضرت امام جواد(ع) و همچنین افتتاح نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری دانشجویان بخش هنر و معماری دانشگاه پیام نور شیراز با حضور مسئولان و مدیران دانشگاه پیام نور استان فارس، استانداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس، شهرداری شیراز، ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، سازمان حج و زیارت، شورای شهر، بنیاد ملی نخبگان، میراث فرهنگی و گردشگری و نماینده هیئت‌های مذهبی شیراز انجام شد.
یادآور می‌شود، این نمایشگاه به مدت یک هفته در ساختمان اندیشه دانشگاه پیام نور شیراز برپاست.