صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۷۹۷۱۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳

گروه جامعه: دبیر اولین جشنواره ملی حضرت زینب(س) «شکوه شکیبایی» اعلام کرد: ۲۵ بهمن ماه آخرین مهلت ارسال اثر به اولین جشنواره ملی حضرت زینب(س)؛ شکوه شکیبایی است.

ابراهیم قاسمی، قائم مقام دبیر اولین جشنواره ملی حضرت زینب (س) «شکوه شکیبایی» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره 25 بهمن ماه است، گفت: تاکنون 30 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و با نزدیک شدن به پایان مهلت دریافت آثار، ارسال آثار نیز رو به افزایش است.

وی با تأکید بر اینکه مهلت دریافت آثار افزایش نخواهد یافت، عنوان کرد: این جشنواره برای اولین بار به صورت ملی و به پیشنهاد استان زنجان برگزار می‌شود.

قاسمی از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره طی روزهای چهارم و پنجم اسفند ماه همزمان با میلاد حضرت زینب(س) خبر داد و گفت: جوایز نفیسی به نفرات برگزیده اعطا می‌شود.

به گزارش ایکنا، این جشنواره پیرامون زندگی و ابعاد مختلف شخصیت مادر عاشورا و اسوه مقاومت و شجاعت حضرت زینب(س) و همچنین پیرامون ویژگی‌های آن بانوی حماسه‌ساز در پیوند با واقعه عاشورای حسینی و رویدادهای پس از آن در چهار بخش مقاله نویسی (فارسی) شعر، داستان و دلنوشته (فارسی و ترکی) برگزار می‌شود.

محورهای اولین جشنواره ملی حضرت زینب(س) با عنوان شکوه شکیبایی شامل: بردباری و صبر در برابر مصائب و حوادث تلخ، ولایت‌مداری، وفاداری و تولّی و تبرّی، زینت پدر؛ نَسَب نبوی و تربیت علوی، نماز و بندگی، علم الهی و بصیرت، حجاب، عفت و پاکدامنی، ایثار، گذشت و فداکاری، روحیه‌بخشی و دلگرمی در هنگام بلا و اسارت، جسارت، شجاعت و شهامت، فصاحت و بلاغت، جود و سخاوت، کرامت، عبادت و استجابت دعا، پرستاری، مراقبت و آموزش و ... است.
برای مشاهده فراخوان جشنواره شکوه شکیبایی اینجا را کلیک کنید!