صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۰۰۱۲۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰

گروه دانشگاه: در جلسه ۱۰۱ شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی، تصویب برنامه الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت در شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، جلسه 101 شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی روز دوشنبه، 25 اسفند به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.
در ابتدای این جلسه پس از ارائه گزارش عملکرد و معرفی اعضای جدید «کارگروه فرهنگ، ارتباطات و رسانه» با رأی موافق اعضا حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعیدرضا عاملی، مهدی‌زاده، منتظرالقائم، هرمزی‌زاده و روشندل به عضویت کارگروه مزبور انتخاب شدند.
حداد عادل هم در این زمینه طی سخنانی گفت: اعضای کارگروه‌های شورای تحول و ارتقای علوم انسانی باید از سلائق متفاوت انتخاب شوند.
وی افزود: آنچه که برای شورای تحول و ارتقای علوم انسانی مهم است این موضوع است که افراد ضمن پذیرش اصول، در سلائق با یکدیگر تفاوت داشته باشند تا تضارب آرا به وجود بیاید.
دستور دیگر جلسه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، بررسی سرفصل‌ها و برنامه درسی رشته «زبان‌شناسی ناشنوایی» در مقطع کارشناسی ارشد بود.
در گزارشی که به همین منظور ارائه شد، تلاش به‌منظور جلوگیری از منزوی شدن ناشنوایان و استفاده از ظرفیت این قشر اجتماع از اهداف این رشته بر شمرده شده است.
در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به نقش شنوایی در یادگیری مفاهیم انتزاعی و تأثیر این مفاهیم در انتقال ارزش‌های معنوی و دینی، لزوم تربیت افراد مسلط به زبان ناشنوایان برای آموزش معارف اسلامی مورد تأکید قرار گرفته است.
همچنین اعلام شد 3 برنامه مطالعات زنان، 1 برنامه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم تصویب شد.
در پایان جلسه با رأی موافق اعضا سرفصل‌های ارائه شده به تصویب رسید.