صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۱۲۱۳۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
همزمان در سراسر کشور؛

گروه اجتماعی: سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم اردبیل در سالن رضازاده اردبیل گرامی داشته شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، جشن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور مسئولین استانی و بیش از 10هزار نفر از مردم اردبیل، جمعه 21 فروردین‌ماه در سالن رضازاده اردبیل برگزار شد.
مجید خدابخش، استاندار اردبیل طی سخنانی کوتاه جوانان را به انتخاب درست و عاقلانه در زندگی دعوت کرد و خطاب به بانوان گفت:حضرت زهرا(س) در دوران زندگی کوتاه خود نقش همسری و مادری خود را به نحو احسن ایفا نمود.
ماریا موسوی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری از برگزاری سه هزار و 500 برنامه، در هفته گرامیداشت روز مادر و مقام زن در استان خبر داد و افزود : گرامیداشت هفته زن، از 20 فروردین‌ماه در شب میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)،  با نورافشانی در میدان مادر اردبیل کلید خواهد خورده است و تا 31 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری، عضو شورای اسلامی شهر اردبیل نیز به تشریح فضائل اخلاقی و سیره علمی و عملی حضرت زهرا(س) پرداخت و بانوان را به الگوگیری از آن حضرت فراخواند.
وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) با آن همه فضیلت، همسری نیکو برای امیر مؤمنان بود. تا جایی که روایت شده هنگامی که علی(ع) به فاطمه(س) می‌نگریست، غم و اندوهش زدوده می‌شد. عضو شورای اسلامی شهر اردبیل افزود: حضرت فاطمه(س) هیچگاه حتی اموری را که می‌پنداشت امام علی(ع) قادر به تدارک آنها نیست، از او طلب نمی‌کرد. اگر بخواهیم هر چه بهتر رابطه زناشویی آن دو نور آسمان فضیلت را بررسی نماییم، نیکوست از امام علی(ع) بشنویم؛ چه آن هنگام که در ذیل خطبه‌ای به فاطمه(س) با عنوان بهترین بانوی جهانیان مباهات می‌نماید و او را از افتخارات خویش بر می‌شمرد و یا آن هنگام که می‌فرماید: «بخدا سوگند که او را به خشم در نیاوردم و تا هنگامی که زنده بود، او را وادار به کاری که خوشش نیاید ننمودم؛ او نیز مرا به خشم نیاورد و نافرمانی هم ننمود».