صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۲۴۷۱۶۴
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
شاهسونی خبر داد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌‌الاحزان حضرت زهرا(س) از برگزاری مراسم تجلیل از ۱۰۶۶ حافظ کل قرآن مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان طی روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت‌ در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، از تجلیل از حافظان تربیت شده این مؤسسه قرآنی خبر داد و گفت: گردهمایی 1066 حافظ کل قرآن مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان طی روزهای 24 و 25 اردیبهشت‌ماه جاری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: حافظان حاضر در این مراسم فاخر ملی ثمره 18 سال تلاش مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در 140 شعبه در 12 استان کشور و حافظان 5 مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یک‌ساله کل قرآن کریم این مؤسسه از 31 استان کشور هستند.

شاهسونی با بیان اینکه این حافظان در آزمون ارشاد موفق به أخذ گواهینامه حفظ کل قرآن شده‌اند، گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته طرح قطب قرآنی شدن استان فارس از سوی این مؤسسه به مسئولان استان پیشنهاد شده بود، بنا داریم تا خود بیت‌الاحزان در این بحث پیشگام باشد لذا برنامه‌های مختلفی را جهت رسیدن به این چشم‌انداز اجرا کرده و خواهیم کرد.

عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم ادامه داد: با توجه به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) شیراز، حضور حافظان قرآن سراسر کشور در این شهر خود می‌تواند نقطه مثبت و مطلوبی برای دستیابی به قطب قرآنی شدن استان فارس باشد.

وی ضمن قدردانی از همکاری تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) در برگزاری این همایش اظهار کرد: مکان برگزاری همایش مذکور در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر است که مراسم افتتاحیه و اختتامیه آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

شاهسونی اظهار کرد: مراسم افتتاحیه این همایش ساعت 9 روز پنجشنبه، 24 اردیبهشت‌ماه با تلاوت قاسم مقدمی از قاریان بین‌المللی قرآن کریم که هم‌اکنون حافظ 20 جزء قرآن نیز است، به همراه سخنرانی آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس، آیت‌الله دستغیب، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) و منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به همراه اجرای برنامه‌های شعرخوانی و خاطره‌گویی فعالان و حافظان قرآن بیت‌الاحزان برگزار خواهد شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور اظهار کرد: مراسم اختتامیه این همایش نیز روز جمعه، 25 اردیبهشت‌ماه از ساعت 10 در حرم مطهر با اجرای برنامه آقا و بانوی معلول جسمی و حرکتی حافظ کل قرآن برگزار خواهد شد و بعد از حافظان قرآن از سراسر کشور در نماز جمعه شیراز شرکت خواهند کرد.