صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۰۸۵۱۶
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
مهدی‌یار خبر داد:

گروه اجتماعی: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس تاکنون بیش از ۸۰ پروژه ماندگار در امر بازسازی و نوسازی حرم‌های مطهر ائمه اطهار(ع) را به اتمام رسانده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، جابر مهدی‌یار، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس امروز، 6 خرداد‌ماه در دیدار با رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس ضمن برشمردن اقدمات ستاد استان فارس در راه بازسازی عتبات عالیات، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس تاکنون بیش از 80 پروژه ماندگار در امر بازسازی و نوسازی حرم‌های مطهرائمه اطهار(ع) به اتمام رسانده است که هر کدام برگ زرینی در تاریخ پرافتخار شیعیان به‌ویژه مردم ولایتمدار استان فارس است.

وی حمایت علما، مردم و مسئولان را در این امر خوب توصیف کرد و ادامه داد: مشارکت بالایی مردم در راه بازسازی حرم‌های مطهر، نشان از عشق و علاقه آنان به خاندان اهل بیت رسول‌الله(ص) است و این راه باسعادت با حمایت و همیاری مردم با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

بنا‌بر‌این گزارش، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس نیز در این دیدار گفت: نگاه‌های خوبی در بحث اهل بیت(ع) با توجه به اقدامات ماندگار ستاد بازسازی عتبات عالیات شکل گرفته است.

وی افزود: با حضور افراد مومن و متعهد در امر بازسازی عتبات عالیات و مشارکت بالایی مردم کشورمان در این راه پرفیض، کارهای ماندگاری در بحث بازسازی حرم‌های مطهر ائمه اطهار(ع) به وجود آمده است.

موسوی با بیان اینکه اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات مایه افتخار شیعه است، ادامه داد: همه باید جز وظایف خودشان بداند که گامی هرچند کوچک در این امر مبارک بردارند زیرا ائمه اطهار(ع) منتسب به همه شعیان هستند و همه باید در امر بازسازی حرم‌های مطهر ائمه اطهار(ع) کمک و مشارکت داشته تا این راه پر خیر و برکت که راه سعادت و عاقبت به خیری است ادامه پیدا کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس چشم امید مردم عراق و سایرکشورهای اسلامی را کمک‌های ایران در این امر دانست و گفت: ایران اسلامی همیشه در این بحث بازسازی، نوسازی و توسعه حرم‌های مطهر در عتبات عالیات پیشگام بوده است و به همین خاطر با جدیت همه سازمان‌ها و ارگان‌ها و آحاد مردم در این راه مشارکت داشته باشند زیرا این کار متعلق به هیچ سازمان و ارگان خاصی نبوده و یک کار مردمی و ماندگار که از بطن جامعه و حس دینداری مردم عاشق امامان معصوم (ع) نشئت گرفته است.

موسوی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه استان فارس به سهم خود در امر بازسازی عتبات عالیات مشارکت می‌کند و با توجه به نیات به‌خصوصی در بحث وقف و تعاریف مشخص واقفان باید نگاه کنیم در چه زمینه‌های می‌توانیم در این زمینه مشارکت و با جدیت در این راه بزرگ گام برداریم.