صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۰۸۷۴۴
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
طیبی عنوان کرد:

گروه فضای مجازی: رئیس جهاد دانشگاهی گفت: تولید محتوا در فضای مجازی اندک است و باید به واسطه کار کیفی، تولیدات را ارتقا دهیم.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با تأکید بر تولید محتوای غنی در فضای مجازی، اظهار کرد: آنچه که در شبکه‌های اجتماعی و فضای وب مورد استفاده قرار می‌گیرد برگرفته از همان محتوای فضای حقیقی است؛ بنابراین باید در این فضا به تولید محتوای مناسب پرداخته شود تا بتوانیم از همان محتوا در فضای مجازی بهره‌مند شویم.

وی با بیان این مطلب که مشکل‌ در عدم تولید محتوا است، تصریح کرد: بیشتر به کارهای شکلی همچون مسابقات و همایش پرداخته می‌شود که البته چنین اقداماتی نتیجه‌بخش نخواهد بود، باید روش‌های نوینی را بیابیم.

ما هم قطعا از این نیروها حمایت‌های لازم را خواهیم کرد

رئیس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: برای تولید محتوای مناسب در فضای مجازی باید از افراد صاحب فکر دعوت کنیم تا وارد میدان شوند و ما هم قطعا از این نیروها حمایت‌های لازم را خواهیم کرد.

وی بیان کرد: متأسفانه در جامعه کنونی، برگزاری مسابقات و همایش‌های مختلف فراگیر شده است، البته این فعالیت‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد اما تأثیر چندانی نمی‌تواند داشته باشد.

پرهیز از کمی‌گرایی/ از لحاظ تکنولوژی مشکلی نداریم

رئیس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: باید از کمی‌گرایی پرهیز کنیم یعنی اگر در فضای حقیقی بتوانیم تولیدات خوبی را شاهد باشیم، قطعا می‌توانیم در فضای مجازی به تولیدات مناسب دست یابیم. چراکه به لحاظ تکنولوژی مشکلی نداریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تولید محتوای در این حوزه را اندک قلمداد کرد و افزود: باید به واسطه کار کیفی، تولیدات را ارتقا دهیم. امیدواریم با برنامه‌ریزی خوب و ارتباط مناسب معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با حوزه‌های علوم انسانی خود به این مهم دست یابیم.