به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) در ابتدای این هماندیشی که امروز 18 خرداد ماه برگزار شد حجتالاسلام و المسلمین علیزاده موسوی، رئیس پژوهشکده حج و زیارت در سخنانی به تشریح فعالیتهای گسترده جریانهای تکفیری و وهابیت در عرصه هنر، رسانه و فضای مجازی پرداخت.
وی همچنین با تاکید بر مرزبندی میان تکفیر و اهل سنت میانه رو به راهکارهایی در زمینه مقابله با وهابیت و جریانهای تکفیری اشاره کرد.
در ادامه این هماندیشی، سبد فرهنگی ویژه به حاضران که همگی از فعالان تبلیغ نوین بودند عرضه شد. این سبد شامل کتب و مجلات و سی دی های آموزشی بود.
همچنین مهدی زین العابدین، مدیرکل تبلیغ نوین دفتر تبلیغات در این نشست علمی از جذب 1300 طلبه در عرصه فعالیتهای نوین تبلیغ به ویژه تبلیغ در فضای مجازی خبر داد.
در ادامه حجتالاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه در سخنانی گفت: محتوا و مطالب تبلیغی در عرصههای مختلف مجازی، رسانهای و مکتوب هنری باید مناسب ذوق و سلیقه مخاطب ارائه شود.
وی با اشاره به اهمیت توجه به مخاطبان عرصه ابزار تبلیغی نوین افزود: محتوا و مطالب تبلیغی در عرصههای مختلف مجازی، رسانهای و مکتوب هنری باید مناسب ذوق و سلیقه مخاطب ارائه شود.
روستا آزاد تاکید کرد: در فضای بینالمللی مبلغان باید همراه و یار و یاور یکدیگر باشند و برای تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف خود همدیگر را نقد منصفانه کنند.
گفتنی است در این برنامه از 15 پروژه فرهنگی گروههای تبلیغی از جمله شبکه اجتماعی وصفحه اینستاگرام بلاغ، مرکز دانلودهای اسلامی، وب سایت تحلیلی بازیهای رایانهای، مرکز جامع تبلیغی نور الهدی و سایت بازار فرهنگی رونمایی شد.