صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۲۲۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

گروه اندیشه: به گفته مسئول غرفه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در این غرفه پایان‌نامه‌های قرآنی بین سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۹۴ عرضه شده است.

علی مسعودی، مسئول بخش ارتباط با رسانه‌های مؤسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در مورد محصولات غرفه این مؤسسه در بخش حوزوی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: امسال نسبت به سال گذشته با تنوع محصولات بیشتری در نمایشگاه حاضر شدیم.
وی با بیان اینکه 17 کارگروه علمی در مؤسسه فعالیت می کند، گفت: یکی از این کارگروه‌ها با عنوان تفسیر و علوم قرآنی مشغول به فعالیت است که پایان‌نامه‌های مربوط به این کارگروه از سال 1372 گردآوری و در این غرفه عرضه شده است.
مسعودی افزود: مهم ترین محصول این گروه کتب علوم قرآنی است که بیش از 80 عنوان آن در غرفه به معرض دید علاقه مندان در آمده است؛ این کتاب ها در زمینه ها و گرایش های مختلف علوم قرآنی و معارف قرآنی است که در حدود 15 عنوان از جدیدترین آثار مؤسسه محسوب می‌شود.
وی همچنین گفت: چکیده‌ای از پایان‌نامه‌های برتر قرآنی از سال 72 تا 94 نیز به صورت مجزا به بازدیدکنندگان معرفی می شوند.
مسعودی فصلنامه قرآن شناخت را از دیگر محصولات این غرفه معرفی کرد و گفت: این فصلنامه رتبه علمی ـ پژوهشی دارد و 13 شماره از آن چاپ شده است؛ 21 عنوان مجله دیگر نیز غالباً رتبه های علمی ـ پژوهشی، علمی ـ ترویجی و علمی ـ تخصصی دارند.
وی ادامه داد: مجله «خانه خوبان» ویژه خانواده، «دیدار آشنا» ویژه نوجوانان و «فرهنگ پویا» برای قشر دانشجویان از جمله این نشریات است.
مسعودی همچنین در مورد کتب این غرفه گفت: در این غرفه کتاب هایی در زمینه مشاوره و خانواده و تربیت کودکان از تحصیل تا ازدواج ارائه می شود.
وی همچنین از استقرار محصولات مرکز پژهشی دایره المعارف علوم عقلی اسلامی در این غرفه خبر داد و گفت:‌ این مرکز که زیر نظر مؤسسه آموزش و پژوهش امام خمینی(ره) فعالیت می کند، حدود 12 عنوان نرم افزار در زمینه های مختلف علوم عقلی تولید کرده است؛ اصطلاح نامه هایی نیز برای اولین بار در زمینه عرفان، منطق و فلسفه تهیه شده است که تولید اینها از سال 89 آغاز همزمان با سالروز جهانی فلسفه آغازش شده و همچنان ادامه دارد. این مرکز نشریه معارف عقلی را نیز منتشر می کند که دارای رتبه علمی ـ ترویجی است.