صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۲۲۵۵۹
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶

گروه جامعه: نخستین کارگاه بخش عفاف و حجاب با عنوان «طراحی و دوخت چادر» در بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور مدرس طراحی لباس اسلامی‌ _ایرانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، اکرم السادات بدری، طراح و مدرس طراحی لباس اسلامی ایرانی که به عنوان برگزار کننده این کارگاه به نمایشگاه قرآن دعوت شده است، درباره هدف برگزاری این کارگاه گفت: این کارگاه با هدف فرهنگ‌سازی پوشش اسلامی ایرانی برنامه‌ریزی شده است.

بدری در ادامه افزود: متاسفانه بسیاری از خانم‌ها به دلیل دست و پا گیر بودن حجاب چادر، با همه علاقه و باوری که به این پوشش دارند از این حجاب اسلامی فاصله می‌گیرند. در واقع با برنامه‌ریزی و برگزاری این قبیل کارگاه‌ها قصد داریم به این خانم‌ها بگوییم که پوشش چادر دیگر به همان پوشش سنتی محدود نمی‌شود و با گذر زمان تغییراتی حاصل شده که بهره‌مندی از این پوشش را بسیار آسان کرده است.

وی با اشاره به کاربرد متفاوت چادرهای جدید افزود: چادرهایی که امروزه طراحی می‌شوند در واقع 3 کاره هستند. یعنی در آن واحد چادر، مانتو و مقنعه هستند. همین کاربرد چند وجهی این پوشش است که مشکلات برخی از بانوان با چادرسنتی را رفع می‌کند.

این طراح مد و لباس بیان کرد: بسیاری از خانم‌های چادری از دردهای عضلانی در ناحیه گردن و کتف احساس ناراحتی می‌کنند.

به گفته بدری چادرهای طراحی روز از پشت شبیه شنل طراحی می‌شوند که وزن چادر را از ناحیه سر و گردن گرفته و روی سرشانه می‌اندازد. همچنین به دلیل پوشیدگی کامل قسمت جلوی چادر، نیازی نیست که بانوان مانتو بپوشند.

وی با بیان اینکه این کارگاه آموزشی با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب با در نظر گرفتن اقتصاد خانواده برنامه‌ریزی شده است، گفت: استفاده از چادرهای جدید مانع سرعت عمل بانوان در محیط‌های اداری و... نمی‌شود. همچنین برای دوخت چادرهای جدید لازم نیست پارچه تهیه کنند. از آنجا که این چادرها در چند قسمت برش می‌خورد می‌توانند با کمی حوصله از همان چادرهای سنتی که در خانه دارند نمونه‌های جدید تولید کنند.