صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۳۱۸۳۵
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
حمیدرضا کفاش عنوان کرد:

گروه جامعه: معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بدون تشکل نمی‌توان کارهای بزرگ انجام داد، گفت: تشکل‌ها بازوی مدیر مدرسه در امر نماز هستند که نباید ترویج آن را به یک تشکل محول کرد، بلکه وظایف مربوط به نماز را باید بین همه تشکل‌ها تقسیم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، حمیدرضا کفاش، معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش امروز سه شنبه 30 تیرماه در افتتاحیه طرح مبین که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با اشاره به اهمیت تشکل‌های دانش‌آموزی در مدارس گفت: در آموزش و پرورش 4تشکل دانش‌آموزی با شناسنامه داریم که شامل انجمن اسلامی دانش آموزان، بسیج، جوانان هلال احمر، پیشتازان و فرزانگان هستند. این تشکل‌ها در مدارس فعالند و سعی داریم با استفاده از ظرفیت آنها، دانش‌آموزان را در مسیر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب رهنمون شویم.

وی با اشاره به اینکه باید اهمیت تشکل‌های دانش‌آموزی را جدی بگیریم گفت: برای فعالیت‌‌های مسمر سمر در این تشکل‌ها باید به آنها شخصیت داد و از این طریق آنها را ترغیب به انجام کارها کرد. برای مثال اگر مادری به بچه‌اش بگوید زباله‌ای را از روی زمین بردار احتمالا ناراحت می‌شود اما در مدرسه به همان بچه همیار بهداشت گفته می‌شود و چون به او تشخص دادیم با تمایل و انگیزه بسیار این کارها را انجام می‌دهد.

معاون فرهنگی پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در گذشته دانش آموزان، نوجوانان و جوانان بودند که بخش اعظمی از انقلاب را شکل دادند گفت: به عنوان مثال اعلامیه‌های حضرت امام (ره) را آنها توزیع می‌کردند، نشریه فروشی‌های ضد اسلامی را به آتش می‌کشیدند، امنیت محله‌ها را در دوران جنگ تضمین می‌کردند. در آن زمان باور امام و مقام معظم رهبری به روحیه جوانی و نوجوانی معجزه آفرید.

کفاش با اشاره به اینکه باید تشکل‌های دانش آموزی را جدی بگیریم خاطرنشان کرد: بدون تشکل نمی‌توان کارهای بزرگ انجام داد. اگر تشکیلات نباشد نخواهیم توانست به موفقیت برسیم .

وی با تاکید بر اینکه همه مدرسه‌ها باید جزو تشکیلات باشند و تک حزبی و تک تشکیلاتی در هیچ کجای دنیا اثرگذار نیست، تصریح کرد: باید زمینه را برای ابراز وجود همه آماده کرد زیرا هر فردی استعدادها و علایق خاص خود را دارد.

معاون فرهنگی پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تشکل‌ها بازوی مدیر مدرسه هستند. امر نماز را هم نباید به یک تشکل محول کرد بلکه وظایف مربوط به نماز را باید بین همه تشکل‌ها تقسیم کرد. مدیران باید نسبت به تشکل‌های دانش‌آموزی مانند پدر و مادر باشند در غیر این صورت تفکر داعشی شکل می‌گیرد؛ که بر اساس آن هرکس در هر تشکلی فکر می‌کند تنها حق با اوست.

کفاش با تاکید بر اینکه برای ترویج نماز در طرح یاوران نماز باید کسانی را برای نماز انتخاب کرد که از نظر درسی برتر و محبوب دانش آموزان باشند گفت: بدترین تبلیغ این است که امر نماز را به دست بچه‌های تنبل و غیر محبوب بسپاریم.

وی با بیان اینکه کار نماز را در مدارس به بچه‌ها ‌باید سپرد گفت: باور تشکیلاتی یاور مدیران مدارس است. در کنار این موارد باید از اهمیت تکنولوژی و فضای مجازی در عصر حاضر غافل نشضویم. در این دوره نمی‌توان به تکنولوژی و فضای مجازی بی‌تفاوت بود و دانش‌آموزان را از آن منع کرد. امروزه بچه‌‌های ما در این زمینه‌ها پیشتاز هستند.

معاون فرهنگی پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید بهترنین استفاده را از از تکنولوژی و فضای مجازی در مدارس برای ترویج نمار استفاده کرد، افزود: به محض اینکه یاوران نماز را تشکیل دادید دانش‌آموزان را تشویق به ایجاد وبلاگ کنید. دانش‌آموزی را باید تربیت کرد که با سرعت تحولات همراه باشد و درست در همینجاست که اتصال به معبود و خداوند معنا پیدا می‌کند.