صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۶۶۱۳۰
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

گروه بین‌الملل: یک پژوهشی میدانی در سطح اردن نشان داد که انتشار آیات قرآن و احادیث نبوی در صدر اهتمام کاربران اردنی فیسبوک قرار دارد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه اردنی «الدستور»، پژوهشی درباره کاربرد فیس‌بوک و ارتباط آن با فرهنگ بازدید کاربران اردنی نشان داد که انگیزه اصلی کاربران فیس‌بوک در اردن، انتشار آیات قرآن کریم و احادیث نبوی است.

این پژوهش میدانی که برای نخستین بار در سطح اردن انجام شد، نشان داد که کاربران اردنی در فیس‌بوک از فیلم و عکس بیش از متن مکتوب برای رساندن پیام مورد نظر خود استفاده می‌کنند.

همچنین، براساس این پژوهش، کاربران اردنی از فیلم و عکس به صورت بسیار گسترده برای گسترش موضوعات فرهنگی که مورد توجه اقشار مختلف جامعه اردن است، استفاده می‌کنند.

در این پژوهش که پایان‌نامه کارشناسی ارشد جمال الشمایلة، دانشجوی دانشگاه «پترا»ی اردن است، بر ضرورت راه‌اندازی گروه‌های آموزشی در فیس‌بوک برای اهتمام بیشتر به فرهنگ بصری و نقش آن در مستندکردن اطلاعات نزد شهروندان اردنی تأکید شده است.

جمایل الشمایله همچنین، در این پژوهش بر ضرورت استفاده از فیلم و عکس برای القای اطلاعات به مردم اردن تأکید کرده است.

در این پژوهش تأکید شده است که همایش‌ها و نشست‌هایی با هدف توسعه مهارت‌های مردم ا هدف استفاده از فیس‌بوک در زمینه انتشار اخبار مربوط به حوادث روز از طریق فیلم و عکس برگزار شود.