صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۶۹۳۷۲
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:

گروه دانشگاه: احمدی‌لاشکی، با اشاره به یکی از محورهای پیشنهادی دولت در لایحه برنامه ششم توسعه، گفت: دولت تصمیم دارد در برنامه ششم موضوع ادغام برخی از دانشگاه‌های موازی را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرگزای بین المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، قاسم احمدی‌لاشکی با بیان اینکه برخی از موسسات دانشگاهی از داشتن یک عضو هیات علمی محرومند، گفت: باتوجه به اینکه در کشور از دانشگاه‌های غیر انتفاعی و یا موسسات دانشگاهی زیادی برخورداریم اما با این وجود در برخی از نقاط با کمبود دانشگاه و موسسات دانشگاهی و اعضای هیات علمی روبرو هستیم که این مسئله باعث زیر سوال رفتن جایگاه دانشگاهی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید تخصصی شوند، افزود: در حال حاضر روز به روز از تعداد دانشجویان کشور کاسته می‌شود و تا زمانیکه تعداد دانشجویان به همین منوال رو به کاهش باشد دیگر لزومی ندارد که این همه دانشگاه داشته باشیم به همین منظور دانشگاه‌های موازی و هم مسیر ادغام خواهند شد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه فنی حرفه‌ای که زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است با دانشگاه جامع علمی- کاربردی هر دو از یک هدف مشترک آن هم تربیت نیروی متخصص و ماهر برخوردارند و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود که این دو دانشگاه در یک مسیر مشخص قرار بگیرند و به صورت تخصصی با هم ادغام شوند.

احمدی در پایان با بیان اینکه ۴۰ درصد از دانشجویان در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند، افزود: با حمایت کردن از دانشگاه آزاد که هیچ باری به دوش دولت ندارد و دارای ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دانشجو که چیزی حدود ۴۰ درصد از دانشجویان کشور را تشکیل می‌دهد می‌توان راستای ادغام دانشگاه‌های موازی کمک گرفت.