صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۷۰۵۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:

گروه حوزه‌های علمیه: آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید بر گسترش و ترویج معارف اسلامی بر محور اخلاق با استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات نوین رسانه ملی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) این مرجع تقلید 6 بهمن در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای قم و مدیران رادیو معارف با تقدیر از فعالیت‌های دینی انجام‌شده در صدا و سیمای مرکز قم افزود: اساس همه برنامه‌های باید دينی و ولايی باشد تا اخلاق و دين مردم رشد کند و خط مردم در راه اسلام و مسير رضايت اهل بيت (ع) حفظ شود.
وی، با اشاره به گذرا بودن مسئولیت‌ها افزود: آن چيزی که از انسان در دنیا باقی می‌ماند آثار و خدماتی است که به اسلام و جامعه اسلامي انجام می‌دهيم و همه باید متوجه این موضوع مهم باشیم که مسئولیت‌ها گذرا است و باید پاسخگوی خداوند در مسئولیتی که پذیرفته‌ایم باشیم.
معظم له، با اشاره به سابقه امر تبلیغ دین و تهاجم علیه آن بیان کرد: اگر چه تبلیغات علیه دین و معارف الهی و نیز تبلیغات دینی و الهی همیشه بوده و کار اصلی انبیاء همین تبلیغات معارف الهی بوده است، ولی شرایط فعلی دنیا طوری شده است که با ورود وسائل جدید، اسباب گمراهي بیشتر و هم‌چنین اسباب هدايت بیشتر فراهم شده است؛ و همین وضع، وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است.
آیت الله صافی در ادامه توصیه‌های خود به مدیران صداو سیمای مرکز قم گفت: شغلی که دارید و عهده‌دار آن شده‌اید، شغل کمی نیست و وظیفه هدایت جامعه اسلامی به دست شما سپرده شده است.
وی افزود: اگر انسان در این شغل مهم، خدای ناکرده ذره‌ای کم‌کاری و کوتاهی کند، مسئوليت بسیار زیادی دارد و بر عکس، هر چه بيشتر بتواند مقاصد اساسی اسلام و دين و اهل بيت (ع) را اجرا کند، اسباب افتخار و دارای ثواب بسیار است.
معظم له،با اشاره به برخی برنامه‌هایی که در گزارش ابتدای دیدار بیان شد، گفت: سعی کنید در اینگونه برنامه‌ها علما و بزرگان حقیقی را معرفی کنید و تلاش کنید افرادی معرفی نشوند که فقط عوام‌پسند باشند و خدمتی واقعی به دین به معنای حقیقی نکرده‌اند، باید کسانی را به عنوان علمای دین معرفی نمایید که با ورود به جامعه، به دین و مکتب اهل‌ بیت (ع) خدمت می‌کنند.
این مرجع تقلید در ادامه دیدار، با اشاره به غنای محتوایی اسلام در تعلیم و تربیت جامعه گفت: الحمدلله از جهت معارف تعلیم و تربیت غنی و بی‌نیاز هستیم و همه آنچه به آن احتیاج داریم در قرآن و روایات اهل بیت (ع) وجود دارد.
وی ادامه داد: آثار علمای بزرگ همه درس و آموزنده است و چیزی در این راه کم نداریم، فقط باید اهتمام کنید اینها را اصل، و ترویج آن را به عنوان هدف اساسی برنامه‌هایتان قرار دهید.

آیت الله صافی در پایان تاکید کرد: در مسائل مختلف مثل امر خانواده و وظایف زن‌ها و مردها، طوری فعالیت شود که آنچه قرآن و دستورات اهل بیت (ع) است و موجب هدایت مردم می‌شود را بیان و مردم را با بیانات آن بزرگواران آشنا کنیم و از گمراهی و انحراف عقیدتی و اخلاقی آنها را دور کنید. 

در ادامه این دیدار مجتبی تونه ای مدیر رادیو معارف نیز با ارائه گزارشی از تولیدات این رسانه دینی از همکاری های مؤثر و مستمر مراجع معظم تقلید با رادیو معارف قدردانی کرد.