صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۷۶۵۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹

گروه بین الملل: سازمان گمرک‌های آمریکا به تازگی علامت‌گذاری کالاهای تولید شده در شهرک‌های اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی را آغاز کرده است.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پرس تی وی، کانال 2 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد این اقدام خشم شورای شهرک‌های یهودی‌نشین کرانه اشغالی باختری را برانگیخته است.
 
مسئولان این شورا اعلام کردند امریکا می‌خواهد از این طریق به اسرائیل ضربه بزند.
 
به گفته این کانال، مقام‌های اسرائیل از دولت امریکا خواسته‌اند در مورد این اقدام توضیح دهد.
 
این در حالی است که امریکا پیش از این دربارۀ زدن برچسب «ساخت اسرائیل» بر محصولات وارداتی از کرانه باختری اشغال‌شده از اسرائیل انتقاد کرد و به این رژیم هشدار داد.
 
مقام‌های گمرکی ایالات متحده اوایل بهمن پس از اقدام مکرر اسرائیل در برچسب‌گذاری دروغینِ محصولات خود، بار دیگر دستورالعمل خود را در این باره منتشر کردند.
 
اتحادیۀ اروپا نیز اخیراً برای جلوگیری از نقض مقررات برچسب‌گذاری محصولات اسرائیلی دست به کار شد. کمیسیون اروپا آبان ماه سال جاری یک دستورالعمل جدید دربارۀ برچسب‌گذاری محصولاتی که در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تولید می‌‎شوند، تصویب کرد.
 
سازمان آزادی‌بخش فلسطین از قوانین جدید اتحادیۀ اروپا استقبال کرد. صائب عریقات، دبیرکل این سازمان تصمیم اروپا را «حرکت قابل‌توجهی به سوی تحریم کامل شهرک‌های اسرائیلی» دانست که به صورت غیرقانونی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ساخته شده‌اند.
 
پس از این اقدامِ اروپا، وزارت امور خارجۀ رژیم اسرائیل در حالی که به جنبش بین‌المللی «انزوا، عدم‌ سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» (بی.دی.اس) اشاره داشت، اعلام کرد قانون برچسب‌گذاری با «انگیزۀ سیاسی» وضع شده و «گامی غیرمعمول و تبعیض آمیز است که [اتحادیه اروپا] از دنیای تحریم‌ها آموخته است.»
 
کمپین تحریمی بی.دی.اس علیه اسرائیل به علت سیاست‌های آپارتایدی این رژیم در قبال فلسطینی‌ها، در سال‌های اخیر در سطح جهان گسترش یافته است.
 
این جنبش به دنبال پایان دادن به اشغال‌گری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین و احترام به حق بازگشت آوارگان فلسطینی است.
 
این کمپین از سال 1384 به همت 171 سازمان فلسطینی آغاز شد؛ این سازمان‌ها بر اعمال «انواع مختلف تحریم علیه اسرائیل تا زمانی که این رژیم به تعهدات خود در قوانین بین المللی عمل کند»، تأکید دارند.