صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۸۲۵۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵

گروه بین‌الملل: مرکز قرآنی حضرت رقیه(س) در شهر مقدس قم از برگزاری نخستین دوره مسابقات تخصصی پژوهش‌های قرآنی خبر داد.



به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری «قاف»، مرکز قرآنی حضرت رقیه(س) که ویژه شیعیان عربستان در شهر مقدس قم است، نخستین دوره مسابقات تخصصی پژوهش‌های قرآنی ویژه اساتید قرآن را برگزار می‌کند.

براساس اطلاعیه این مرکز قرآنی، پژوهش‌های ارسال‌شده از سوی اساتید قرآن برای این مسابقات باید درباره موضوعاتی همچون «تجوید»، «حفظ قرآن»، «روانشناسی، انگیزه و فرآیند آموزشی» و «شخصیت قرآنی حافظ و قاری» باشد.

مؤسسه قرآنی حضرت رقیه(س) اعلام کرد: احتمال اضافه‌کردن موضوعات جدید و یا محدودکردن دایره پژوهش در هر یک از موضوعات مطرح‌شده وجود دارد.

تشویق اصحاب قلم به نگارش و تدوین پژوهش‌های قرآنی و معرفی بیشتر آن‌ها به قشر قرآنی جامعه و غنی‌کردن کتابخانه‌های قرآنی به پژوهش‌های تخصصی عمیق در حوزه علوم قرآن از اهداف برگزاری این مسابقات عنوان شده است.

مؤسسه قرآنی حضرت رقیه(س) در هجدهم ذی‌الحجه سال 1427 قمری(سال 2007 میلادی) مصادف با روز عید غدیر به همت شیعیان عربستان در شهر مقدس قم افتتاح و به نام حضرت رقیه(س) نامگذاری شد.

این مؤسسه اهتمام ویژه‌ای به نشر فرهنگ قرآنی و برگزاری دوره‌های فشرده آموزش تجوید و تلاوت برای عرب‌زبانان ساکن قم دارد و شیخ عبدالجلیل المکرانی، از روحانیون و فعالان قرآنی شیعی عربستان ریاست این مرکز قرآنی را برعهده دارد.

مرکز قرآنی حضرت رقیه(س)، فعالیت‌های قرآنی متنوعی از جمله آموزش قرآن و علوم قرآنی، تجوید، ترتیل، حفظ و همچنین فعالیت‌هایی به‌منظور آشنایی علاقمندان با قرائات هفتگانه قرآن انجام می‌دهد و نشر فرهنگ قرآنی در میان افراد جامعه و خانواده‌ها و تربیت اساتید قرآنی که جایگاهی ارزنده در آموزش، تدریس و حفظ قرآن دارند، از دیگر برنامه‌های این مؤسسه است.