صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۸۳۱۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
به همت مؤسسه امیرالمؤمنین(ع)؛

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: 18 کارگاه آموزشی خانواده با موضوع نماز و تربیت دینی ویژه والدین نونهالان کاشانی توسط مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در مدارس قرآن جنت این شهرستان برگزار شد.

به گزارش‌خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده، مدیر‌عامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان با اشاره به نامه 31 نهج‌البلاغه که «قلب کودک چونان زمین کاشته نشده، آماده پذیرش هر بذری است که در آن پاشیده شود» گفت: فلسفه نماز، راه‌های تشویق نونهالان به نماز و نحوه جذب نونهالان به نماز در سنین مختلف از جمله موضوعات مطرح شده در این کارگاه بود.

وی در ادامه به بیان جزئیات مطالب مطرح شده در جلسات با موضوع نماز پرداخت و گفت: آسیب‌شناسی نماز، مصادیق نماز، آثار نماز اول وقت، شیوه‌های آموزش غیرمستقیم نماز، عوامل بیرونی نماز گریزی و آثار نماز جماعت از این جمله است.

مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در ادامه به موضوع تربیت دینی، بررسی مسائل و مشکلات رفتاری و شخصیتی کودکان و راهکارهای رفع آن پرداخت و گفت: چرایی و اهمیت آموزش آموزه‌ها و مفاهیم دینی در سنین کودکی و عوامل مؤثر بر آن، شیوه‌های آموزش مفاهیم دینی و به‌کارگیری روش‌های مناسب و آسیب‌شناسی تربیت دینی در مدارس مواردی است که در این موضوع به آن پرداخته شده است.
حسن‌زاده افزود: بی‌توجهی و داشتن نگاه سطحی و زودگذر خانواده‌ها و مدیران مدارس به تربیت دینی، اهمیت آموزش و تقویت مهارت‌های تربیتی مادران و معلمان، آگاه‌سازی مادران و معلمان به مسائل دینی و روش‌های نوین آموزش، بررسی تناسب مفاهیم آموزشی و تربیتی با مراحل رشد روحی و روانی و پایه تحصیلی کودکان، بی‌توجهی به تفاوت‌های فردی و روحیه خداجویانه کودکان در مدارس و خانواده‌ها و عدم آمیختگی مسائل دینی با زندگی روزمره کودکان و تطبیق مفاهیم دینی با کتب درسی از دیگر موضوعاتی است که در این کارگاه به آن پرداخته شد.

گفتنی است؛ کارگاه آموزشی خانواده با موضوع نماز و تربیت دینی توسط حجت‌الاسلام حسن‌زاده در مدارس قرآنی جنت مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در 2 ماهه بهمن و اسفندماه 94 تدریس شد.
یادآور می‌شود، آمادگی، پیش‌دبستان و دبستان غیردولتی جنّت با مجوز رسمی از اداره‌کل آموزش و پرورش
در 3 شعبه مجزّا و با حضوربیش از 200 نونهال و در قالب 14 کلاس، از مهرماه 94 کار خود را آغاز و تا پایان اردیبهشت‌ماه 95 در مدت 8 ماه به فعالیت خواهد پرداخت .