صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۸۹۲۸۲
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
حجت‌الاسلام پورحسین‌فر:

گروه اندیشه: معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، فرهنگ کتابخوانی در میان دانشجویان نهادینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم  پورحسین‌فر، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، عصر دیروز، 28 فروردین‌ماه در حاشیه افتتاح نمایشگاه کتاب آذربایجان در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این نمایشگاه را تاکید بر فرهنگ غنی آذربایجان عنوان کرد و گفت: آذربایجان دارای گذشته‌ای روشن، تاریخی غنی و همچنین زبان مادری با ادبیات شیرین و افسانه‌های فاخر و کم‌نظیر می‌باشد، اما متاسفانه ناآگاهی گسترده‌ای در سطح جامعه نسبت به فرهنگ غنی‌مان شاهد هستیم.
وی به تلاش‌های گسترده این نهاد در جهت شناخته شدن فرهنگ آذربایجان اشاره کرد و افزود: در نمایشگاه امسال بیش از یک هزار و 200 عنوان کتاب از 15 ناشر کشور که غالبا کتب آذری را نشر می‌دهند در حوزه‌های مختلفی مانند تاریخ، ادبیات آذری، زندگی‌نامه مشاهیر و حوزه کودک و نوجوان عرضه شده است.
پورحسین‌فر با دعوت از دانشجویان به فرهنگ کتاب‌خوانی، تصریح کرد: کتب موجود در این نمایشگاه با تخفیف 10 درصدی عرضه می‌شوند و دانشجویان اهل مطالعه و تحقیق در حوزه‌های مختلف آذربایجان، می‌توانند منابع بسیار با ارزشی در این نمایشگاه بیابند.
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: بازدید از دهمین دوره نمایشگاه کتاب آذربایجان برای عموم مردم و دانشجویان سایر دانشگاه‌های استان آزاد بوده و امیدواریم با استقبال از چنین نمایشگاه‌هایی سرانه مطالعه در استان افزایش یابد.
وی اضافه کرد: این نمایشگاه از 28 فروردین لغایت اول اردیبهشت به مدت 4 روز با همت کانون شهریار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در محل خانه فرهنگ دانشگاه دایر می‌باشد.