گروه دانشگاه: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با اشاره به برگزاری اعتکاف در مساجد دانشگاههای کشور گفت: جامعه علمی کشور و دانشگاهها مفتخر هستند که آغازگر نهضت اعتکاف در کشور بودهاند.
به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا)، جلسه 293 شورای اسلامیشدن دانشگاهها و مراکز آموزشی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. در ابتدای این جلسه اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاهها با توجه به اثرات مثبت اجرای طرح معرفتافزایی، بر اجرای کامل مصوبه مهارتافزایی اعضای هیئت علمی دانشگاهها تأکید کردند. در ادامه جلسه حجتالاسلام والمسلمین محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با اشاره به برگزاری اعتکاف در مساجد دانشگاههای کشور گفت: جامعه علمی کشور و دانشگاهها مفتخر هستند که آغازگر نهضت اعتکاف در کشور بودهاند. وی افزود: امسال بیش از 50 هزار نفر از جامعه دانشگاهی کشور اعم از استاد و دانشجو در دانشگاههای کشور معتکف شدند و بر اساس برآوردهای انجام شده بیش از 150 هزار نفر دانشجو در سایر مساجد کشور معتکف شدهاند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اعتکاف یکی از نمادهای ارزشمند حضور جوانان دانشجو در عرصه معنویت و خداجویی است. رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: این افتخار که بیش از 200 هزار دانشجوی جوان در آئین معنوی اعتکاف حضور مییابند؛ حاصل فضای معنوی برآمده از انقلاب اسلامی است که به برکت رهبری امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و خون مطهر شهیدان در کشور ایجاد شده است. در ادامه جلسه موضوع تأسیس رشته «خانواده و سلامت جنسی» در مقطع p.h.d در دستور کار قرار گرفت و با توجه به مشکلات ایجاد شده در اجرای این مصوبه اعضای شورای اسلامی شدن بر لزوم اجرای این مصوبه بهعنوان مصوبه شورای اسلامی شده دانشگاهها تأکید کردند. معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این جلسه، نتایج پیگیریهای این وزارتخانه پیرامون برخی مباحث مطرح شده در بعضی از دانشگاههای علوم پزشکی ذیل سرفصل «بهداشت و تنظیم خانواده» را ارائه کرد. پس از ارائه این گزارش، اعضا به بیان نظرات خود پرداختند که اهم آن به شرح ذیل است؛ لزوم آگاهسازی هم اقشار جامعه از ابعاد مختلف بهداشت باروری، در نظر گرفتن سیاستهای کلی نظام در موضوع خانواده و جمعیت، استفاده از همه ظرفیتهای موجود در مسیر اجرای سیاستهای مربوطه به جمعیت، تربیت اساتید متعهد و متخصص به منظور تدریس مباحث مربوط به جمعیت، استفاده از تجربیات سایر رشتهها در ارائه مطالب، راهاندازی مطالعات میان رشتهای در موضوع جمعیت و لزوم برنامهریزی اقناعی در میان جامعه علمی کشور.