صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۰۳۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

گروه اجتماعی: قشرهای مختلف مردم شهرستان گناباد با حضور باشکوه در مراسم عزاداری بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل(ره)، ولایت‌پذیری خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، قشرهای مختلف مردم شهرستان گناباد، شامگاه پنج‌شنبه 13 خردادماه با حضور باشکوه در مراسم عزاداری بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل(ره)، ولایت‌پذیری خود را به نمایش گذاشتند.
در حالی که 27 سال از ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) می‌گذرد، اما عشق و ارادت مردم شهرستان گناباد همچون سایر هموطنان روز به روز بیشتر و قوی‌تر شده است.

پیوند مستحکم و ناگسستنی امت با امام خمینی(ره) گرچه در سایر نقاط کشور هم وجود دارد ولی مردم شهرستان گناباد در یک حرکت بی‌نظیر در سطح کشور سه شب متوالی را در ایام سالروز ارتحال امام راحل(ره) عزاداری می‌کنند که اوج این مراسم در شب 14 خرداد در خیابان‌های منتهی به میدان امام خمینی(ره) شهر گناباد است.
در این مراسم، قشرهای مختلف مردم که همچون کوچه و بازار سیاه‌پوش شده‌ بودند با تشکیل بیش از 40 هیئت عزاداری، مسیر میدان غدیر تا میدان امام خمینی(ره) شهر گناباد را در قالب دسته‌های سینه‌زنی در غم فراق پیر جماران به عزاداری پرداختند.  

بر اساس این گزارش، مداحان این هیئت‌های عزاداری در طول مسیر، ضمن خواندن اشعاری در وصف شخصیت حضرت امام خمینی(ره) و غم جانسوز از دست دادن این امام عزیز، با خواندن ابیاتی آمادگی خود را در پیروی از ولایت فقیه و منویات رهبر معظم انقلاب به نمایش گذاشتند.
هم‌خوانی گروه سرود معلمان آموزش و پرورش، دسته عزاداری کودکان مهد قرآنی یاوران مهدی(عج) و گلباران تمثال امام خمینی(ره) در کنار عزاداری دسته‌های سینه‌زنی جلوه‌های باشکوه و کم‌نظیری از عشق و ارادت مردم گناباد به امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری را به نمایش گذاشت.

در این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز شد و تا نخستین دقایق بامداد امروز 14 خردادماه ادامه یافت، پیر و جوان، طلاب و روحانیان، استادان و دانشجویان، کارمندان و کارگران، اصناف و بازاریان، هنرمندان و ورزشکاران، بسیجیان و بازنشستگان و در یک کلام همه و همه آمده بودند تا ضمن عزاداری در سوگ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ولایت‌مداری و حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) را به نمایش بگذارند.

محمدعلی نبی‌پور، فرماندار گناباد هم در این مراسم با قدردانی از حضور حماسی و گسترده مردم این شهرستان در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل(ره)، تکیه بر دین مبین اسلام و مردم را دو ویژگی و محور اصلی در فعالیت‌های امام خمینی(ره) دانست.
برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پخش مستندی از فعالیت‌های سیاسی و ویژگی‌های امام خمینی(ره) در طول مسیر برگزاری مراسم از دیگر برنامه‌های بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در گناباد بود.
بر اساس این گزارش، در این مراسم باشکوه که پس از گذشت ۲7 سال از رحلت امام خمینی(ره) به همت همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای مختلف و گروه‌های مردمی همچون سال‌های اول با حضور حماسی همه مردم از نقاط مختلف شهرستان گناباد برگزار می‌شود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، صحنه‌های باشکوهی از ولایت‌مداری و آمادگی مردم این شهرستان برای حفظ دستاوردهای انقلاب به نمایش گذاشته می‌شود.
برگزاری مراسم عزاداری سالروز ارتحال امام راحل(ره) و حضور گسترده عاشقان روح‌الله در این مراسم فرصت مناسبی برای آشنایی نسل جوان با این شخصیت بی‌نظیر و انتقال دستاوردها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) به آن‌ها است.
یادآور می‌شود، نظیر این مراسم، امشب ۱۴خردادماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور هیئت‌های عزاداری بخش کاخک از محل مسجد جامع و مصلی تا بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان محمد عابد(ع) کاخک برگزار خواهد شد.