صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۰۷۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
رییس دانشگاه فنی شهید شمسی‌پور خبر داد:

گروه دانشگاه: رییس دانشگاه فنی شهید شمسی‌پور در سومین شب برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن، ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری ایکنا در نمایشگاه قرآن به تشریح فعالیت‌های این دانشگاه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رسول ملک‌محمد، رییس دانشگاه فنی شهید شمسی‌پور در سومین شب برپایی بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری ایکنا، به تشریح آخرین برنامه‌های این دانشگاه در زمینه فعالیت‌های قرآن و عترت پرداخت.

وی گفت: دانشگاه شهید شمسی‌پور به عنوان قدیمی‌ترین واحد دانشگاه فنی و حرفه ای، افزون بر 2 هزار و 400 دانشجو دارد که در مقاطع کاردانی و کارشناسی در رشته‌های کامپیوتر، فن‌آوری اطلاعات، الکترونیک، آی سی تی، حسابداری، بازرگانی و حسابداری صنعتی مشغول تحصیل‌اند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی کارآفرین است که تمامی محصولات دانشجویان آن به مرحله تجاری سازی می‌رسد، گفت: همواره پایاپای اهداف علمی و تجاری در دانشگاه، اهداف فرهنگی را نیز پیش می‌بریم و معتقدیم دانشجویی که در این دانشگاه چند سال تحصیل می‌کند، دو یا سه دهه در جامعه فعالیت خواهد کرد، بنابراین هم به پنجه کارامد فنی و هم به بازوی فرهنگی او اهمیت می‌دهیم.

ملک‌محمد عنوان کرد، از جمله آثاری که توسط دانشجویان دانشگاه فنی شهید شمسی‌پور در غرفه دانشگاه فنی و حرفه‌ای عرضه کرده‌ایم می‌توان به سی‌دی‌های چند رسانه‌ای قرآنی با عناوین: تاثیر قرآن در زندگی خانوادگی، سیاست‌های قرآن و قرآن سیاسی، رفتار اجتماعی، حفظ شئونات قرآنی و رفتار قرآنی، تبیین هستی از منظر قرآن و ... اشاره کرد. همچنین آثاری از دانشجویان در هنرهای دستی نظیر قلم‌زنی، منبت کاری، طراحی پارچه، چادر، مقنعه، سجاده، تابلوهای فرهنگی و ...در غرفه دانشگاه فنی و حرفه‌ای عرضه شده است.

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های دینی و مذهبی دانشگاه فنی شمسی پور اظهار کرد، همواره از تشکل‌های اسلامی و قرآنی دانشگاه و از افرادی که در زمینه‌های فرهنگ قرآنی و اسلامی فعال هستند، حمایت می‌کنیم. هم جواری خوابگاه دانشجویان این دانشگاه در ازگل با حوزه علمیه امام خمینی(ره) نیز منجر به تعامل خوب دانشجویان دانشگاه با طلاب حوزه شده است و روحانیون پیوسته به خوابگاه‌ها سر می‌زنند و برنامه‌هایی چون قرائت و تفسیر قرآن را در آنجا برگزار می‌کنند. در کنار این موارد، با برنامه‌ریزی‌هایی که در دانشگاه صورت داده‌ایم، در برخی از شب‌ها از استادان اخلاق، مفسر قرآن و انقلاب اسلامی در خوابگاه دانشجویان بهره می‌بریم و این مهم در برنامه درسی روزانه دانشجویان نیز این موارد دیده شده است.

رییس دانشگاه فنی شهید شمسی پور با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه همواره در جشنواره های قرآن و عترت حضور فعال دارند، گفت: از آثار فاخری که در روزهای آینده در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن از آن رونمایی خواهیم کرد، کتابت قرآن توسط آقای والی‌نژاد، دانشجوی این واحد به خط نستعلیق است که اثری نفیس و در خور توجه است.