صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۱۸۰۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
وزیر بهداشت در آیین افتتاحیه سامانه مفدا:

گروه سلامت: وزیر بهداشت در آیین افتتاحیه سامانه مفدا با تأکید بر اینکه رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در فعالیت‌های مذهبی کنار دانشجویان باشند، گفت: وظیفه اصلی ما این است که در خدمت دین باشیم و خود را سرباز دین بدانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم رونمایی از 64 پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی وزارت بهداشت عنوان کرد: حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی برخلاف برخی دیگر از حوزه‌های وزارت بهداشت، حوزه خوب و جذابی است و امروز بسیار خوشحالیم که سامانه اطلاع‌رسانی و خبری مفدا و یک سامانه در حوزه درمان افتتاح می‌شود که جا دارد از مسببان و دست‌اندرکاران راه‌اندازی این سامانه تشکر کنیم.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری نشست آموزشی و توجیهی برای پایگاه‌های رونمایی شده، عنوان کرد: امیدوارم این نشست و برپایی جلسات هم اندیشی که با حضور مسئولان روابط عمومی معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود، مفید و موثر بوده و مسئولان روابط عمومی معاونت‌های فرهنگی بتوانند در راستای انجام وظایف قانونی و اهداف خود قدم بردارند.

وی با بیان اینکه کار دانشجویی، با کار درمان متفاوت است، گفت: در حوزه درمان با آه، ناله، چاقو و جراحی سر و کار داریم‏ اما در حوزه فرهنگی با یک محیط کاملا فرهنگی و قلب‌های رئوف و پاک دانشجویانی ایرانی مواجه هستیم که همه با عشق برای آموزش و تربیت تلاش می‌کنند که با هزاران امید برای کسب علم و دانش وارد دانشگاه شده‌اند با این هدف که روزی فارغ‌التحصیل شوند و در راستای خدمت به مردم  و منافع کشور ایفای نقش کنند.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه حتما رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی باید هر ماه یک بار در جمع دانشجویان حاضر شوند و مشکلات را رسیدگی کنند، اظهارکرد: رؤسای دانشگاه‌ها باید در  قالب فعالیت‌های فوق برنامه  از جمله برنامه ورزش هگانی، کوهپیمایی یا برنامه‌های مفرح دیگر، در کنار دانشجویان باشند و از نزدیک مشکلات را لمس کنند. حضور رؤسای دانشگاه در فعالیت‌های فوق برنامه دانشجویان، قطعا اثرگذاری بیشتری در مسائل تربیتی و رفتاری دانشجویان خواهد داشت.

وی تأکید کرد: رئیس دانشگاه باید در فعالیت‌های مذهبی از جمله نماز جمعه، دعای کمیل یا برنامه‌های مذهبی در کنار دانشجویان باشد و به دانشجویان به خوبی تفهیم کند که انسان‌سازی اساس کار دین است و وظایف اصلی ما این است که در خدمت دین بوده و خود را سرباز دین بدانیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نسل جوان ما سؤالات بسیار زیادی دارند که بدون پاسخ مانده است، خاطرنشان کرد: رؤسا و معاونان دانشگاه‌ها و مسئولان روابط عمومی‌ها باید دانشجویان و جوانان را سرشوق بیاورند.

وی با تاکید بر پاسخگویی به سؤالات دانشجویان، خاطرنشان کرد: این سوالات باید از زبان مسئولان مربوطه داده شود و مسئولان روابط عمومی هر از گاهی باید رئیس دانشگاه، معاونان وزارتخانه و مدیران دانشگاهی را در جمع دانشجویان دعوت کنند تا به خیلی از ابهامات و پرسش‌های دانشجویان پاسخ داده شود.

وی گفت: قشر دانشجو قطعا سؤالات زیادی در ذهن خود دارد که از جمله می‌توان به سوالات و شبهات سیاسی، مذهبی اشاره کرد که قطعا ما باید به این سوالات، جواب دهیم‏،‌ چرا که اگر نتوانیم به ابهامات دانشجویان جواب دهیم این سوالات روی هم انبار می‌شود و حتی اگر در آرامش هم باشیم، این مسئله  به نفع کشور نیست، ضمن آنکه مقام معظم رهبری نیز بارها در فرمایشات خود در این باره تعابیر صریح و تندی نسبت به این مسئله داشته‌اند.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فرماندهان جنگ و دوران دفاع مقدس را اقشار جوانی تشکیل می‌دادند که از قشر دانشجو و تحصیل کرده جامعه بودند، افزود: اکثر رزمندگان و فرماندهان جنگ بین 18 تا 25 سال سن داشته‌اند و کسانی بودند که  کشور را در آن دوران سخت اداره کردند، از این رو در فضای کنونی نیز باید به جوانان اعتماد کرد و اداره کشور را به جوان‌ها سپرد.

وی با بیان این که کار اصلی مسئولان روابط عمومی، اطلاع‌رسانی  است و باید از کار تبلیغاتی دوری کنند، اظهار کرد: کار اطلاع‌رسانی از جنس فرهنگ است و بنا نیست کار تبلیغاتی انجام شود. لذا باید فرصت‌ها طوری فراهم شود که فضای سالم و با نشاط در محیط دانشگاه حکم‌فرما شود تا از نظر فرهنگی، روحی و روانی، دانشجویان به پختگی لازم برسند.

هاشمی خطاب مسئولان روابط عمومی تاکید کرد: که وارد حوزه‌های سیاسی نشده و خود را درگیر این موضوع نکنند.

وی اظهار کرد: ما جامعه‌ای هستیم که تنوع آرا، افکار، اقوام و مذهب را در کشور داریم و در مقام مسئولیت که هستیم حتما باید فرصت‌های  برابری برای همه ایجاد کنیم؛ البته قواعد و قوانین بالادستی هم داریم که باید طبق آن عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این که همه از حقوق عمومی بهره‌مند هستند، تردیدی نیست‏، البته همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند در پست‌ها و موقعیت‌های حساس، فرصت‌ها برابر نیست و آنها که دلداده اسلام و انقلاب هستند و در پیشرفت کشور نقش آفرینی کرده‌اند حتما به عنوان مراقب دستاوردهای انقلاب باید مقدم شمرده شوند و انتظار از آنها بیشتر است‏، اما در حقوق عمومی همه برابر هستند.

هاشمی، خاطرنشان کرد: تحول در پایگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از جمله کارهای خوبی بود که این وزارتخانه انجام داده است، اما هنوز جای کار زیادی برای پیشرفت بهتر وجود دارد و معتقدم چه وبدا و چه مفدا که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفته، زمینه را برای تحول بیشتر فراهم خواهد کرد و جنس این کارهای الکترونیکی به واسطه پویا بودن، همواره مثل موجود زنده، پویا است و باید این قبیل از کارها ادامه یابد.

وزیر بهداشت، گنجاندن وب سایت‌های خبری مفدا در موبایل را اقدامی پسندیده و با ارزش خواند و گفت: این کار دسترسی به اطلاع‌رسانی و خبر را برای عموم مردم افزایش می‌دهد که خوشبختانه برای نخستین‌بار امروز شاهد هستیم که سایت مفدا در قالب موبایل نیز راه اندازی شده است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور می‌توانند این مجموعه وب سایت‌های خود را با استفاده از اخبار صحیح و سریع خود ارتقا دهند.